Tuesday, April 29, 2014

Kurus Dengan Sihat: Shaklee Ada Caranya

Assalamualaikum..

Bercerita mengenai kurus, semua orang mengimpikannya, memiliki badan yang langsing ala-ala model/artis bollywood. Adakah artis-artis ini memang kurus secara semulajadi, makan banyak pun tak jadi apa, badan masih kekal langsing?

Semestinya tidak, bukan? Saya percaya, mereka mempunyai pelan diet yang ketat. Tak boleh nak claim yang mereka juga menggunakan produk Shaklee, nanti saya kena saman pula. =) Tapi, mungkin ada kan? Sebab Shaklee ni dah established worldwide sejak lebih 50 tahun dah. Cuma di sini, saya ingin berkongsi dengan pembaca mengenai program INCH LOSS dengan Set Kurus Shaklee yang semakin diminati ini.

Ok, tanpa melengahkan masa, saya mulakan dengan ucapan BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM..

Set Kurus Shaklee terbahagi kepada tiga cara mudah!

1. Bakar / Pecah
2. Buang / detoks
3. Bina

Kurus dengan Shaklee dengan 3 langkah mudah, 3B ^_^



1. Bakar / pecah lemak dengan OmegaGuard @ Lecithin.

OmegaGuard
Omega 3 yang terkandung dalam Omegaguard berfungsi untuk menghalang pembentukan lemak dalam badan dan membantu menambah metabolisme supaya pembakaran lemak berlaku lebih cepat. Omega 3 juga memberi rasa kenyang lalu membantu mengurangkan pengambilan kalori dan membantu menurunkan berat badan.

Lecithin
Dikenali juga sebagai peng-emulsi lemak. Ini bermaksud, lecithin hanya menguraikan lemak menjadi molekul-molekul kecil yang akan memudahkan lemak tadi bergerak di dalam sistem pencernaan.

2. Buang / detoks dengan Alfalfa @ Herb-lax

Alfalfa
Berfungsi untuk menyingkirkan lemak dan kolesterol melalui sistem pencernaan. Pengambilan Alfalfa dalam jangka panjang akan menghapuskan lemak dan mengurangkan kolesterol.

Herb-lax 
Merangsangkan usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh.

3. Bina otot dengan ESP @ Cinch Shake 

ESP - Energizing Soy Protein 
Pengambilan protein di awal pagi boleh membantu anda untuk lebih berasa kekenyangan sehingga ke suatu tempoh yang lebih lama. Pengambilan protein akan membantu untuk mengisi kekosongan lemak yang telah dibakar dengan sel baru yang lebih sihat.

Cinch Shake (terdapat dalam 3 jenis perisa)
Kaya dengan protein. Protein penting digunakan untuk membina otot, dan ototlah yang menaikkan kadar metabolisme dan juga membakar kalori. Membantu menahan rasa lapar dan boleh membantu mengurangkan pengambilan makanan antara waktu makan.

Kenapa diet anda selama ini sering kali gagal?

Bila anda hendak menguruskan badan, pastikan anda mengikuti diet yang betul. Pada kebanyakan diet, anda kehilangan lemak dan otot. Apabila otot ini hilang, anda juga akan hilang keupayaan untuk membakar lemak, dan merendahkan kadar metabolisme anda. Jadi, apabila anda tidak meneruskan diet tersebut, anda tidak boleh membakar kalori seperti anda lakukan sebelum ini. Sebaliknya, berat badan akan bertambah berat. Kitaran ini akan berulang kali anda meneruskan diet.


Anda punya badan, anda buat pilihan, nak kurus secara sihat atau kurus cepat dan cepat pula naik semula bila berhenti diet. =)

Hubungi saya:
FB : https://www.facebook.com/eldamalissa 
FanPage: https://www.facebook.com/healthybetteryou
Email: mylovehds@gmail.com Contact: 0163031954
 COD area: Sg.Petani dan Permatang Pauh & Seberang jaya

Monday, April 28, 2014

Entry singkat..

Hanya sebagai luahan rasa..
Semua kesayangan saya dah tidur nyenyak dibuai mimpi indah barangkali..

Kecuali si adik yang asyik terjaga dan mula menangis, bila menyedari ummi tiada berbaring di sisi. Dafinah masih fully breastfeed.. alhamdulillah.. sangat tak sangka berjaya menyusukan dia secara eksklusif sehingga ke hari ini.. umur dia dah 1 tahun 9 bulan.. alhamdulillah, alhamdulillah.. Syukur kepada mu Ya, Allah.. mungkin saya boleh kongsikan sedikit tips untuk menjayakan penyusuan susu ibu dalam blog ni nanti.. sebagai panduan dan perkongsian ilmu dengan ibu-ibu di luar sana.

Damia, anak sulung saya yang semakin bijak.. Walaupun dia selalu menangis, menangis kadang-kadang tu tak ada apa pun, saja minta perhatian, tetapi selalu juga buat ummi dan ayah gelak terkekek-kekek dengan bahasa yang dituturkan.. Pelat dia masih terlalu ketara.. hampir semua perkataan, huruf di depan hilang tak ketemu.. contoh, makan, jadi akan.. mandi, jadi andi, tengok, jadi ngok.. hihi.. apa jia tu ummi? Ummi beli hana tu? Ummi beli manyak-manyak? Hahaha.. patut ummi rakam untuk ditonton di usia tua kami..





Dah lama berhajat nak lakarkan memori anak-anak membesar untuk bacaan mereka bila dah besar nanti, tapi, selalu gagal nak mula.. jadi, dalam blog ni nanti, selain dari berkongsi info kesihatan, barangan produk shaklee, saya akan selit kisah-kisah puteri-puteri syurga saya ni

Stay tune..


Saturday, April 26, 2014

Kenali Punca-punca Jerawat. Atasinya dengan vitamin Shaklee

Assalamualaikum..
Masih panjang umur, dapat bernafas hingga hari ini.. 
Alhamdulillah, segala puji syukur hanya pada Allah SWT, Sang Pecipta alam dan seluruh isinya.

Jadilah kita di antara orang-orang yang bersyukur. Kerana bersyukur itu adalah sifat orang-orang bertaqwa. 
"Siapa yang tidak bersyukur dengan yang sedikit, pasti tidak akan bersyukur dengan yang banyak"

Maka, bersyukur lah kita kerana masih diberikan wajah yang elok letak hidung, mata, telinga, dan mulut. Bonus bagi yang kulit wajahnya halus dan mulus =) (tetiba ja ek). Hehe
Walau ada yang asyik merungut kerana wajah dicemari dengan jerawat yang tumbuh merata, kita jauh lebih bernasib baik daripada mereka-mereka yang OKU. Wajah ada jerawat, tak menghalang kita bergerak bebas, nak ke mana-mana pun mudah. Cuma, yalah, orang kata, muka banyak jerawat membuatkan seseorang berasa rendah diri. Bila berbicara dengan orang, terasa seperti mata orang tu asyik fokus kat jerawat kita ja, mungkin dalam hatinya berkata, "geramnya aku tengok jerawat dia ni, rasa nak picit-picit ja." =.= sekeh kepala dia, tak pun korek ja biji mata dia.. Hihi.. Gurau ja..

Jom kenali punca-punca jerawat sumber

1. Hormon dan Jerawat 

- Pada usia remaja, kelenjar sebaceous mengembang dan mengeluarkan lebih banyak sebum di bawah pengaruh hormon yang dikenali sebagai hormon androgen. Sebab itu ramai di kalangan perempuan pada usia remaja dan awal dewasa kerap mengalami masalah jerawat.
Namun begitu, lama-kelamaan liang sebaceous akan menghasilkan sebum yang semakin berkurangan berbanding pada usia remaja.

2. Bakteria dan Jerawat 


- Bakteria yang dikenali dengan nama A Propionibacterium acnes A pula adalah salah satu bakteria yang biasa ditemui dalam sel kulit. Sumber makanannya ialah sebum dan sel-sel mati pada permukaan kulit. Orang yang berjerawat mempunyai A Propionibacterium acnesA yang lebih banyak berbanding dengan kulit orang yang tidak berjerawat.

3. Pemakanan dan Jerawat 

- Walaupun punca jerawat yang disebabkan oleh diet atau pemakanan tetapi tidak dapat dibuktikan dengan jelas serta secara terperinci, seseorang yang amalkan diet secara tidak langsung memberi kesan kepada tahap insulin dalam badan kita. Insulin adalah hormon terpenting manusia dan kekurangannya boleh mempengaruhi hormon-hormon lain di dalam tubuh termasuk hormon androgen yang turut menjadi penyebab pertumbuhan jerawat pada kulit muka, belakang dan leher pesakit.

4. Stress dan Jerawat 


- Stress boleh memburukkan lagi simptom jerawat, tetapi ia boleh dicegah dengan rawatan yang betul. Tahap stress yang tinggi akan memberi kesan ke atas jerawat dan boleh menyebabkan radang jerawat yang teruk. Selain itu, apabila kita dalam keadaan stress, adrenalin serta hormon androgen yang ada di dalam badan akan dikeluarkan dengan berlebihan dan menjadi punca berlakunya pertumbuhan jerawat.

5. Alat Solek Dan Jerawat 


- Alat solek bukanlah punca jerawat terbesar untuk kulit, tetapi jika anda tidak membersihkan kulit anda dengan baik selepas memakai alat solek, ia boleh memburukkan lagi keadaan jerawat pada kulit terutama muka anda.

6. Matahari Dan Jerawat 


- Cahaya matahari juga bukanlah penyebab utama masalah jerawat tetapi haba yang dihasilkan oleh matahari boleh menyebabkan kulit anda berpeluh dan berminyak sekaligus menyumbatkan liang roma.

7. Pakaian Dan Jerawat 


- Tidak ramai yang mengalami masalah ditumbuhi jerawat di belakang badan tetapi ia berlaku disebabkan oleh jenis pakaian yang dipakai terutama dalam iklim tropika seperti di Malaysia. Belakang badan mempunyai ribuan kelenjar dan liang roma yang boleh memerangkap sebum. Bersihkan diri selalu kerana kulit yang bersih boleh membebaskan anda dari belengu jerawat.

Sebenarnya ini adalah sebahagian sahaja daripada punca-punca yang boleh menyebabkan kulit anda ditumbuhi jerawat. Namun begitu, proses pertumbuhan jerawat adalah sangat kompleks dan dikatakan boleh wujud daripada banyak punca.

Di Shaklee, ada menyediakan vitamin tambahan untuk membantu memulihkan jerawat dan sekaligus meredakan jerawat dan menolong menyeimbangkan hormon seseorang pada tahap minimum.

Antara vitamin yang perlu untuk membantu memulihkan masalah jerawat :-
  •  GLA - pulihkan kulit rosak
  • Vitamin E Shaklee - hilangkan parut dan kesan cela
  • ESP Shaklee - membina sel2 baru utk kulit cerah dan bersih
  • B Complex - penyebab jerawat adalah kurang B6
  • Vitalea - chromium bantu metabolisma gula. metabolisma gula yang tak stabil sebabkan jerawat.
  • Zinc - mengurang & mencegah jerawat, memulihkan kesan-kesan luka akibat jerawat. 


Hubungi saya:
Contact: 0163031954
COD area: Sg.Petani dan Permatang Pauh & Seberang jaya


Program Detoks Shaklee

Shaklee juga menyediakan untuk program detoksifikasi.

Mengapakah detoks ini penting untuk tubuh kita? Detoksifikasi adalah proses pembuangan racun dari dalam tubuh. Proses ini sangat POSITIF kerana membantu tubuh melakukan proses pembersihan diri secara alami. Kebiasaanya proses detoksifikasi berlaku di  bahagian organ seperti hati, kolon, ginjal dan sistem limfotik.


Kepentingan Detoksifikasi


  1. Mencegah penyakit
  2. Mengistirahkatkan organ tubuh
  3. Membersihkan bagian dalam tubuh
  4. Membersihkan jerawat
  5. Memperlambat proses penuaan
  6. Meningkatkan fleksibiliti tubuh
  7. Meningkatkan fertiliti


Mari kenali vitamin untuk detoks dalam Shaklee.

1. DTX Complex


  • Menyediakan sokongan pemakanan untuk fungsi hati yang sihat.
  • Mempertingkatkan ciri-ciri aliran hempedu.
  • Membekalkan antioksodan yang menyahtoksikkan hati
  • Melindungi dan merangsang keupayaan normal badan dalam mengekalkan sel-sel hati yang sihat.
  • Ektrak biji benih Pokok Susu Tisel membantu membuat protein yang membantu sel-sel hati tumbuh semula.
  • Mengandungi ramuan yang dapat membantu mengekalkan aliran hempedu
  • Menawarkan bahan-bahan botani yang melindungi sel-sel hati
  • Membantu badan mengeluarkan toksin.


2. Herb-lax


  • Membersihkan najis yang tersekat
  • Merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan dalam tubuh kita
  • Membantu masalah sembelit
  • Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus (natural bowel movement) dan secara langsung membantu masalah sembelit
  • Mengempiskan perut
  • Membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. Sesuai di ambil seperti biasa atau dicampurkan dalam air panas, sebagai minuman teh herba.


3. Alfalfa Complex


Alfalfa dikenali sebagai diuretik, pembersih badan dan penyahtoksik .

  • Ia merangsang aliran hempedu, dan mengikat dengan logam berat dan membuang mereka dari sistem anda. 
  • Ia juga membantu melindungi dari radiasi dan membantu mengawal bau badan. 
  • mencuci hati, darah dan usus - ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, 
  • menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot. 

4. Garlic

  • Menyucikan darah dan meneutralkan hasil toksik logam berat dalam tubuh kita, terutamanya merkuri dan kadmium. 
  • mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, plumbum dan kadmium adalah logam toksik yang akan menaikkan tekanan darah.
  • Garlic mampu melindungi sel-sel darah dari kemusnahan dari logam dan menghalang kerosakan hati oleh bahan kimia.
  • mempertingkatkan sistem penghadaman seperti kembung perut, gastrik, ketidakhadaman. 


Bila tubuh bebas toksin, penyerapan nutrien baik dari makanan harian mahupun dari supplemen atau vitamin akan berlaku lebih optimum =)


Hubungi saya:
Contact: 0163031954
COD area: Sg.Petani dan Permatang Pauh & Seberang jaya

Bahaya Toksin Pada Tubuh Kita

Peringatan!

Sila sediakan cebok (kata orang utaqa untuk gayung) di sebelah anda, mana tahu ada yang termuntah tengok gambar-gambar dalam entry ni.
Saya pun macam tak sanggup nak tengok apatah lagi letak dalam blog ni, tapi kita nak belajar kan, kenalah dengan image aids, baru efektif sesi pembelajaran tu =)
Dah cakap macam pensyarah pula.. Hihi

Ok, hari ini saya hendak berkongsi tentang bahaya toksin pada tubuh dan bagaimana ianya mempengaruhi kesihatan kita.

Apa dia toksin? Sama kah dengan toksid? Toksik? Tok tik? Tik tok?? >_< 



Menurut Kamus Dewan Edisi Keempat, toksik bermaksud beracun dan toksin ialah bahan beracun yang dihasilkan oleh bakteria dalam organisma hidup atau mati yang boleh menyebabkan penyakit tertentuDan tiada padanan untuk toksid dan ejaan yang betul ialah toksik yang dipinjam daripada perkataan Inggeris, Toxic. - sumber

Ok, sudah faham perbezaan toksin dan toksik? Toksik adalah merujuk kepada bahan-bahan beracun dari sisa buangan kimia. Nak tahu lanjut tentang toksik, sila telefon pejabat penerangan Jabatan Alam Sekitar =p

Jadi, entri ini lebih fokus kepada toksin. ^_^ 

Toksin adalah bahan buangan beracun dalam tubuh kita. Nama pun dah beracun, mahukah atau patutkah kita simpan toksin dalam tubuh kita? Cuba tengok gambar di bawah. Ada rasa nak muntah dah >_<


Kalau tubuh kita transparent, boleh tengok keadaan dalam tubuh masing-masing. Inilah keadaan yang akan kita lihat dalam usus atau tubuh kita. Tak seram lagi? Tak patut kita ternak toksin tu dalam tubuh dan biarkan ia merebak ke seluruh badan.

Toksin bukan sahaja menghancurkan fungsi-fungsi pencernaan kita secara normal, tetapi juga dapat mengikuti peredaran darah ke bahagian-bahagian organ tubuh kita, lalu merosakkan system sirkulasi (pembuluh-pembuluh darah), organ-organ penyaring (sistem hati dan ginjal), dan organ-organ pengeluaran (sistem gastrousus).


Sakit adalah berpunca daripada kegagalan tubuh manusia menyingkirkan buangan. Contohnya, lendir/mucus, serta toksin yang menghalangi fungsi-fungsi normal tubuh manusia. 

Fakta daripada pelbagai kes penyakit mendapati bahawa hampir 90% punca penyakit adalah disebabkan oleh toksin. Di dalam sistem fisiologi tubuh, apabila seseorang itu sakit, badan sedang berusaha untuk menyingkirkan sisa-sisa buangan, mukus dan toksin yang menghalang fungsi tubuh. Toksin yang berada dalam saluran darah akan dibawa ke pelbagai bahagian dalam organ dan merosakkannya.





Bagaimana toksin terjadi?


  • Amalan memakan makanan segera, berlemak, zat pengawet, perisa tambahan, pewarna tiruan dalam makanan dan minuman.
  • Radiasi daripada alatan elektronik seperti komputer, telefon bimbit dan televisyen
  • Merokok
  • Memakan buah-buahan atau sayur-sayuran yang diawet dengan bahan kimia
  • Memakan daging merah yang diawet atau disejuk beku



Tanda-tanda seseorang banyak toksin


  • Mudah berasa letih tanpa sebarang sebab

  • Susah bangun tidur 
  • Bahagian keliling mata gelap
  • Bahagian-bahagian tertentu di permukaan kulit (bawah lengan, celah paha dan sebagainya) kelihatan lebih gelap dari warna asal kulit
  • Banyak angin, alahan, inflamasi pada sendi dan sinus
  • Berat badan meningkat dan kehadiran selulit
  • Masalah jerawat
Toksin yang berkumpul dalam badan boleh mengakibatkan tubuh berasa letih dan lemah, dan mudah dihidapi penyakit. Sebab itu, tubuh perlu melalui proses nyah toksin bagi membersihkan ruang yang tersumbat.

Bagaimana cara membuang toksin? 

  • Detoks - Detoks umpama agen pencuci yang mengikis dinding usus yang terlekat dengan sisa buangan yang tidak pernah dibuang dalam tempoh yang sepatutnya.
  • Senaman - Dengan senaman, toksin akan keluar melalui perkumuhan (peluh)
  • Refleksologi - Sebahagian dari toksin tak dapat dikeluarkan dari badan dan akan mendap di bahagian kaki. Jadi, di sini pentingnya refleksologi kerana menurut perubatan Cina, kaki adalah umpama jantung kedua dengan mempunyai lebih 60 titik akupuntur. Melalui titik-titik ini, toksin akan disedut keluar.
  • Berpuasa - Nabi Muhammad SAW bersabda "Sumber segala penyakit adalah perut, perut adalah gudang penyakit dan berpuasa itu adalah ubat" (H.R. Muslim)

Shaklee juga menyediakan supplemen untuk tujuan detoksifikasi. 

# Herb-lax - untuk membersihkan usus
# Alfalfa Complex - untuk mencuci hati, darah dan usus
# DTX Complex - untuk mencuci hati
# Garlic - mencuci darah 



Hubungi saya: 
FB : https://www.facebook.com/eldamalissa 
FanPage: https://www.facebook.com/healthybetteryou 
Email: mylovehds@gmail.com 
Contact: 0163031954 
COD area: Sg.Petani dan Permatang Pauh & Seberang jaya

Herb-lax Shaklee: Manfaat dan Kelebihannya

Assalamualaikum..

Siapa lagi yang lebih mengenali kita selain ibu bapa kita? Of course lah suami/isteri kita kan? Bagi yang dah berumah tangga lah.. Hehe..
Itulah yang berlaku hari ini..

Kebiasaan saya sebelum kenal Herb-lax Shaklee, kalau check in dalam bilik kecil untuk buat 'pelaburan', kadang kala makan masa sampai 15-20minit. Itupun, kadang-kadang keluar dengan hampa, pelaburan tiada pulangan :( 
Atau kadang-kadang, berjaya buat pelaburan, tapi susahnya nak mendepositkan hasil tadi ke bank! Kes saluran tersumbat! Kalau tak faham apa yang cuba disampaikan di sini, jangan tanya cheq na... Hahahaha

Hari ini, saya check in bilik kecil tak sampai 2 minit, dah settle! Suami terkejut beruk.. macam mana rupa beruk terkejut, cheq pun tak tau sebenarnya :D 

"Sat ja? Selalunya lama. Tak sampai dua minit pun ni.. Berjaya ka?" 
Saya dengan muka berlagak jawab: "Malam tadi makan herb-lax kan.. Memang gitu lah hasilnya."
Suami tak puas hati lagi, tanya: "Sumbat tak?" 
Sekali lagi saya jawab dengan berlagak : "Tak lah.. T*** saya lembik ja.. Flush sekali, semua hilang, tak sangkut dah. Yang best, teran sekali, keluar semua sekaligus! BEST!"


Memang sangat-sangat suka dengan Herb-lax ni. Syukur jumpa Herb-lax ni. Mengatasi masalah sembelit saya :)

Hari ini saya hendak berkongsi apakah manfaat dan kelebihan Herb-lax shaklee ni..

Fungsi utama herb-lax adalah untuk detoks!

Apa itu detoks dan kenapa ianya penting? 

Detoks adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Kerana itulah detoks sangat penting sebelum mengambil apa-apa vitamin atau supplement supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar paling optimum.

Jadi dah tahu apa itu detoks, mari kenali Herb-lax Shaklee.



Ramuan asas produk ini terdiri daripada kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat. Ia mengandungi 9 herba semulajadi:

  • alfalfa leaves - membersihkan usus, darah dan hati
  • senna leaves - merangsang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut, percepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak
  • anise seed - merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan 
  • blue malva flower - membantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit
  • buckhorn bark - melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan lembapan kepada usus
  • licorice root - membantu proses detoksifikasi
  • rhubarb root - herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina untuk digunakan sebagai antibiotik
  • fennel seed - mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alkohol, membantu pencernaan dan berkesan untuk masalah sembelit dan kembung perut atau usus
  • culver’s root - membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma


Sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa panjang.

Ia tergolong dalam kategori julab yang lembut dan sesuai untuk kegunaan sekali sekala bagi meyingkirkan toksin dari usus.

Ia juga membantu usus kita lebih aktif untuk gerakan peristalsis.Peristalsis adalah pergerakan kembang kuncup otot secara beritma untuk menolak makanan sepanjang salur pencernaan. Gerakan peristalsis yang baik membantu proses perkumuhan kita berjalan dengan lebih lancar.

Manfaat utama Herb-lax Shaklee adalah:

  • Membersihkan najis yang tersekat
  • Merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan dalam tubuh kita
  • Membantu masalah sembelit
  • Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus (natural bowel movement) dan secara langsung membantu masalah sembelit
  • Mengempiskan perut
  • Membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. Sesuai di ambil seperti biasa atau dicampurkan dalam air panas, sebagai minuman teh herba.

Siapa yang perlukan Herb-lax ini?

  • pengamal tegar ubat tahan sakit.
  • mereka yang ada masalah pembuangan, perkumuhan kurang lancar dan sembelit 
  • mereka yang banyak jerawat
  • pesakit gout
  • mereka yang ingin membersihkan usus terutama sekali mereka yang baru berjinak2 dengan suplemen

Saya kongsikan testimoni pengguna Herb-lax yang sangat berpuas hati dengan produk ini. 



"Detox, Masalah sembelit, Perut Meragam..."
Sebenarnya sebelum saya mengenali shaklee saya seorang yang sangat sukar untuk membuang air besar. Adakalanya dua tiga hari baru saya membuang. Kesannya muka saya berjerawat termasuklah jerawat batu yang sangat besar, berkudis, senang demam dan migrain yang teruk. Setelah mengenali Shaklee saya mengambil beberapa supplement untuk membuang toksin iaitu Herb-lax untuk mencuci usus dan menyingkirkan semua toksin. Alhamdulillah memang berkesan"



Hubungi saya: 
FB : https://www.facebook.com/eldamalissa 
FanPage: https://www.facebook.com/healthybetteryou 
Email: mylovehds@gmail.com 
Contact: 0163031954 
COD area: Sg.Petani dan Permatang Pauh & Seberang jaya
Free consultation exclusively for my customer

Wednesday, April 23, 2014

Healing Crisis! Normal kah??

HEALING CRISIS! 

Normal kah? 

Produk Shaklee ni tak bagus pun seperti yang diwar-warkan!

Ada side efek, jadi lagi teruk selepas makan Shaklee!

Anda ada pernah alami situasi ini? 

Q: Apakah yang dimaksudkan dengan krisis penyembuhan? 

A: Ia merupakan satu proses berterusan dalam badan yang mengambil masa untuk membersih dan membina semula sel-sel badan yang telah rosak akibat radikal bebas. Sebahagian dari proses ini akan mula untuk menyingkirkan toksin yang telah sekian lama terkumpul didalam badan sepanjang hidup. Semasa proses penyingkiran toksin, badan anda akan mengalami tanda atau sintom yang membuatkan rasa tidak selesa, dan ia dipanggil sebagai krisis penyembuhan. Dalam perubatan China, penyembuhan terbaik sentiasa didahului dengan krisis penyembuhan.


Q: Mengapakah krisis penyembuhan selalu terjadi selepas mengambil makanan tambahan? 

A: Menurut Professor Yoshio Niwa, seorang pakar dalam nutrisi molekul, apabila kita menambahkan pengambilan nutrien, nutrien itu akan bertindak balas dengan oksigen didalam badan. Dan tindak balas ini akan merangsang organ badan bagi menjalankan proses pembersihan, penyingkiran, menggantikan tisu yang lama dengan tisu yang baru dan lain-lain lagi dengan berkesan. Sebagai contoh, anda akan mengalami ruam pada kulit, lebih banyak pergerakan usus, dan ini merupakan satu tanda bahawa badan sedang menjalani proses menyahtoksin. Bayangkanlah sekiranya badan anda seperti besi paip yang berkarat, dan bila anda meletakkan serbuk anti karat atau pencuci paip, banyak karat yang terhakis akan keluar daripada dinding paip tersebut, dan itu akan menyebabkan anda berasa lebih teruk serta banyak kotoran-kotoran yang terdapat di sekeliling paip itu. Tetapi selepas karat itu disingkirkan, paip tersebut akan menjadi lebih baik dan kembali bersih seperti baru.

Q:Adakah krisis penyembuhan petanda yang baik? 

A: Ya. Krisis penyembuhan merupakan satu petanda yang menunjukkan rawatan atau makanan kesihatan yang diambil benar-benar berkesan. Sesetengah orang akan berfikir yang sintom mereka menjadi semakin teruk, tetapi hakikatnya ia adalah proses penyembuhan semulajadi dan ia ternyata petanda yang sangat baik untuk mendapatkan kesan krisis penyembuhan yang sebenar. Umumnya, krisis penyembuhan hanya berlaku kepada orang yang sihat sepertimana daya tahan mereka masih cukup kuat untuk mendapat tindak balas dari perubahan biologikal semasa proses penyembuhan itu berlaku.

Q: Adakah setiap orang akan mengalami petanda dan sintom yang sama semasa krisis penyembuhan? 

A: Setiap orang adalah berbeza. Sesetengah individu akan mengalami krisis penyembuhan sebaik sahaja mereka mengambil makanan tambahan dan mereka yang lain hanya akan merasai selepas satu atau dua bulan. Kesannya juga berbeza. Lebih banyak toksin di dalam badan, lebih teruk lagi krisis penyembuhannya.

Q: Secara umumnya, berapa lamakah tempoh bagi krisis penyembuhan ini?

A: Ia sebenarnya bergantung kepada keadaan kesihatan individu tersebut. ia mungkin mengambil masa dalam tempoh 2-3 hari atau mungkin berbulan lamanya.


Q: Ramai orang bertambah baik selepas mengambil makanan tambahan, tetapi walaupun saya masih mengambil makanan tambahan, saya masih lagi tidak merasai sebarang perubahan. Mengapa?

A: Secara umumnya, selepas 1-2 bulan pengambilan makanan tambahan,anda sepatutnya telah merasai perbezaannya (cth. Tenaga bertambah, pergerakan sistem usus yang lebih baik, dll.) sekiranya tiada sebarang peningkatan, anda berkemungkinan mempunyai masalah seperti: 
  1. Tidak mengamalkannya setiap hari
  2. Tidak mengikut dos yang telah di cadangkan
  3. Takut kepada krisis penyembuhan, lalu berhenti dari mengambilnya
  4. Pemakanan yang tidak sempurna serta mengamalkan gaya hidup yang tidak sihat
  5. Mengalami penyakit kronik yang memerlukan tempoh yang panjang untuk sembuh
  6. Mengalami keadaan yang kronik yang membuat anda hilang keyakinan dalam mana-mana rawatan mahupun makanan tambahan
  7. Mengalami masalah emosi

Tanda-tanda & Penyebab Krisis Pemulihan


Memahami Krisis Penyembuhan dan Petanda serta Simptom:

Krisis Penyembuhan Penerangan / Penyebab


Sakit kepala yang melampau Tekanan darah tinggi, petanda menyahtoksin

Demam, tidak cukup rehat Meningkatkan metabolisma,
merangsang fungsi
imunisasi badan

Cirit-birit, meningkatkan pergerakan Petanda bagi menyahtoksin,
usus, najis berbau, air kencing berbau menghimpunkan bahan
buangan dan sisa-sisa dalam usus
besar

Kembung perut Sistem penghadaman yang lemah

Ruam, kulit gatal, kelemumur, keluar lendir Fungsi hati yang lemah, usus besar
yang tidak sihat dan sistem
pembersihan

Penghasilan lendir seperti selsema, Fungsi paru-paru yang lemah, keluar
kahak kahak juga adalah petanda bagi
menyahtoksin

Pendarahan Hidung Mungkin petanda bagi kekurangan
darah

Rasa sakit pada otot dan sendi Badan berasid, toksin terkumpul
dibahagian yang sakit

Peningkatan rasa sakit di sebahagian Mempercepatkan krisis penyembuhan
badan yang bermasalah

Tidur yang bermasalah atau terlalu aktif Sistem saraf yang lemah

Kitaran haid yang tidak menentu, Hormon yang tidak seimbang /
perubahan waktu kitaran haid, kegatalan penyakit buasir
pada alat sulit, penghasilan lendiran yang
banyak

Lapar, Pening Tekanan darah rendah, anaemia

Loya, sembelit, tersedu Sistem hadaman yang lemah, masalah
hati

Edema (membengkak) Masalah buah pinggang

Rujukan: Dr. Mary Ruth Swope, Columbia Unversity

KEISTIMEWAAN DAN PERBEZAAN VITAMIN C SHAKLEE

APAKAH KEISTIMEWAAN DAN PERBEZAAN VITAMIN C SHAKLEE DENGAN VITAMIN C BIASA?


1. Vitamin C Shaklee didatangkan dalam bentuk sustained release iaitu dilepaskan dalam badan secara perlahan-lahan untuk membolehkan vitamin c sentiasa berada dalam badan kita. Memandangkan vitamin C adalah mudah musnah dan tidak dapat disimpan lama dalam badan, maka teknologi sustained release adalah sangat diperlukan.

2. Satu tablet vitamin C Shaklee adalah bersamaan dengan 7 setengah biji oren. Di mana ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam badan sebanyak 100mg setiap jam untuk satu tablet.

3. Vitamin C Shaklee didatangkan bersama-sama dengan bioflavonoid iaitu bahan penting yang akan membantu penyerapan vitamin C dengan lebih baik.

MANFAAT VITAMIN C

1. Imuniti

- dengan pengambilan vitamin c secara teratur dapat melindungi badan dari infeksi dan juga akan menguatkan tulang dan gigi kita termasuk mempercepatkan penyembuhan luka. Sebab itu jugalah wanita dalam pantang digalakkan untuk mengambil oren sebagai bahan untuk mempercepatkan penyembuhan luka.

2. Antioksidan

- ia berfungsi sebagai antioksidan yang menghalang serangan radikal bebas di sekeliling kita. Apabila badan terhindar dari risiko serangan radikal, maka sudah tentu peluang untuk kita dijauhkan dari penyakit yang disebabkan oleh sistem imun badan dapat dielakkan.

3. Hypertension

- ia juga dapat menurunkan kadar tekanan darah, dengan itu dapat mengurangkan risiko darah tinggi.


4. Kecantikan kulit

- banyak kebaikan vitamin c dalam mengekalkan kulit yang cantik. Ia merangsang pengeluaran kolagen. Kolagen adalah sangat perlu kerana ia umpama gam yang mengikat sel-sel kulit kita untuk sentiasa tegang. jika kehilangan kolagen, kulit akan nampak berkedut dan tidak tegang.
- mengurangkan garis-garis halus yang tidak diingini.
- memutihkan dan memulihkan keadaan kulit yang kusam.






Jerawat Pergi dan Kembali Semula??

Assalamualaikum..

"Bukan senang nak senang,
Bukan susah nak susah"

Suka dengan ayat ni.. Paham kan maksudnya.. At the end, it's all about making C.H.O.I.C.E atau P.I.L.I.H.A.N

Sebagai ibu yang exclusively breastfeed si comel Dafinah, memang mencabar kekentalan hati untuk berusaha mencapai kejayaan! Kejayaan menyiapkan entry ini ;) Haha.
Mana tak nya, kejap-kejap kena menyusukan si kecil Dafinah, sambil berbaring pula tu.. Ummi takut kalau-kalau terlelap terus hingga ke subuh jer. Sekali melekat tu, tak sah kalo tak lepas 30 minit!
Tapi, jangan jadikan itu sebagai ALASAN untuk berjaya! Tetapi, jadikan anak-anak adalah pembakar semangat untuk mencapai kejayaan!! Aja-aja fighting =D
(tengok tu, start dah, nak susu, nak susu! padahal baru jer lepas gayut, tak sampai 30minit!!)


******
Ok, sambung balik.. Gigih tak saya? Haha..sekarang pukul 4.23 pagi dah, semua orang dah dibuai mimpi kan? Tak apa, bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian..
Nak jadi MASTER dalam Shaklee, kenalah usaha luar biasa =) InsyaAllah.. Allah, permudahkanlah dan perkenankanlah doa hambaMu ini. Amiinn...

OK, entry kali ni nak cerita pasal jerawat ni.. Saya suka mencari info mengenai jerawat atau kecantikan kulit muka.. Sebab saya dihantui masalah itu =( Dah semenjak dari akhir-akhir sekolah rendah lagi.

Kenapa jerawat pergi dan kembali semula?


Masalah jerawat ini pasti menyedihkan bagi setiap orang, terlebih-lebih lagi kaum wanita. Cantik dengan wanita adalah sangat sinonim. Masalah jerawat adalah sangat universal. Jerawat selalunya akan mula tumbuh bila remaja meningkat ke dewasa disebabkan perubahan hormon yang tidak terkawal. Kebiasaannya, jerawat tidak kekal lama. Ianya akan hilang sendiri apabila tempoh perubahan hormon akan stabil kembali.

Namun, ada juga jerawat yang tidak pernah sembuh sepenuhnya. Kenapa? Perkara ini terjadi selain daripada faktor hormon, adalah juga disebabkan oleh faktor:

  • darah kotor,  
  • masalah hati dan usus yang bertoksin! 


Akibatnya dan kesannya, jerawat sembuh sementara dan akan datang lagi dan lagi bersilih ganti. Lebih menyedihkan lagi adalah apabila jerawat-jerawat yang dah sembuh meninggalkan parut berlubang dan mencacatkan struktur kulit muka.

Mungkin ada dah antara kita yang dah amalkan set kecantikan kulit dari pelbagai jenama, tak kira lah Shaklee ke. Tapi, masih juga tidak menampakkan kesan yang diingini? Bukan Shaklee tak bagus.. Ramai sahaja yang sudah berjaya mendapatkan kulit yang cantik dan bebas jerawat setelah konsisten menggunakannya. Haa.. Di sini mungkin masalahnya adalah berpunca daripada toksin-toksin yang bermaharajalela menghuni hati, darah atau usus kita. Toksin yang terkumpul akan menganggu keberkesanan penyerapan vitamin yang kita ambil.

Mari kenali vitamin untuk detoks dalam Shaklee.

1. DTX Complex


  • Menyediakan sokongan pemakanan untuk fungsi hati yang sihat.
  • Mempertingkatkan ciri-ciri aliran hempedu.
  • Membekalkan antioksodan yang menyahtoksikkan hati
  • Melindungi dan merangsang keupayaan normal badan dalam mengekalkan sel-sel hati yang sihat.
  • Ektrak biji benih Pokok Susu Tisel membantu membuat protein yang membantu sel-sel hati tumbuh semula.
  • Mengandungi ramuan yang dapat membantu mengekalkan aliran hempedu
  • Menawarkan bahan-bahan botani yang melindungi sel-sel hati
  • Membantu badan mengeluarkan toksin.

2. Herb-lax


  • Membersihkan najis yang tersekat
  • Merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan dalam tubuh kita
  • Membantu masalah sembelit
  • Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus (natural bowel movement) dan secara langsung membantu masalah sembelit
  • Mengempiskan perut
  • Membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. Sesuai di ambil seperti biasa atau dicampurkan dalam air panas, sebagai minuman teh herba.

3. Alfalfa Complex


Alfalfa dikenali sebagai diuretik, pembersih badan dan penyahtoksik . Ia merangsang aliran hempedu, dan mengikat dengan logam berat dan membuang mereka dari sistem anda. Ia juga membantu melindungi dari radiasi dan membantu mengawal bau badan. Selain itu, ia mencuci hati, darah dan usus - ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot. 

Bila tubuh bebas toksin, penyerapan nutrien baik dari makanan harian mahupun dari supplemen atau vitamin akan berlaku lebih optimum =)

Hubungi saya:
Contact: 0163031954
COD area: Sg.Petani dan Permatang Pauh & Seberang jaya