Friday, August 08, 2014

6 Makanan Bantu Berhenti Merokok

Asslamualaikum..
Adakah orang tersayang di sisi anda seorang perokok? Pernahkah anda berfikir apakah cara untuk membuatkan orang yang anda sayang berhenti merokok? Melalui makanan? Disiplin


Tahukah anda bahawa terdapat makanan yang boleh membantu si dia untuk berhenti merokok? Jom tengok senarai beberapa makanan yang boleh juga dapat membantu seseorang itu berhenti merokok.
Tetapi, makanan ini hanya sebagai usaha atau ikhtiar untuk berhenti merokok. Perkara yang paling penting ialah niat dan kesungguhannya untuk berhenti merokok

Makanan yang membantu berhenti merokok adalah:



1. Madu - Madu secara bertahap akan melepaskan glukosa ke aliran darah. Tambahan pula, madu memiliki antioksidan yang akan membantu dalam menghilangkan racun dalam darah.
2. Makanan Masin - Tahukah anda, makanan masin dapat memadamkan keinginan peghisap rokok. Apa yang perlu anda lakukan, cuba makan dalam kuantiti yang sedikit masin ataupun mengambil secubit garam.
3. Halia & Bawang Putih - Halia dan bawang putih juga membantu dalam memerangi rokok. Rasa ‘panas’ halia dan bawang putih akan membantu anda melepaskan racun-racun yang anda peroleh daripada merokok. Ia juga turut membantu dalam menjaga peraliran darah dan tekanan seimbang ketika anda menarik diri daripada kebiasaan merokok.
4. Kayu Manis - Dikatakan menghirup aroma kayu manis boleh membuatkan seseorang seperti sedang ‘bermimpi’. Memakan kayu manis juga akan menenangkan otak dan saraf. 
5. Epal - Merokok memberikan banyak racun dalam darah tubuh anda yang boleh menyebabkan pelbagai penyakit. Makan epal setiap hari dapat memerangi racun yang disebabkan rokok. Epal mengandungi banyak air dan ‘pektin’ yang membantu mengeluarkan racun dalam tubuh. Malah, tekstur epal juga boleh mengurangkan keinginan untuk merokok.
6. Susu - Ketika anda merokok, bibir anda kehilangan kenyalan dan menjadi lebih gelap. Minum segelas susu dikatakan akan membantu menghidupkan zat di bibir. Rasa susu memiliki kekuatan untuk membuat rasa rokok menjadi pahit. 


Produk Shaklee ada tak yang boleh membantu berhenti merokok? 

Jawapannya : ADA! Vivix lah jawapannya :)

Baca entry ini >> Bagaimana cara berhenti merokok

Belanja kamu satu testimoni :)



Vivix bukan sahaja untuk berhenti merokok, malah banyak sangat lagi manfaat Vivix, sehingga ia digelar 'Tonik Ajaib'. 





Beli Vivix di sini:






(boleh rujuk sini cara-cara order menggunakan sistem online :)) 

**Kos penghantaran adalah RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM20 untuk SABAH & SARAWAK. 

** Setelah anda membeli menerusi online, boleh lah menghubungi saya untuk mengetahui cara makan suplemen yang sesuai atau juga boleh lihat pada Jadual Makan di atas :) 

** Atau jika anda ingin menikmati diskaun sehingga 25%, boleh lah mendaftar sebagai ahli shaklee :) Baca sini (link) keistimewaan menjadi ahli :) 


Hubungi untuk konsultasi percuma & maklumat lanjut: 
--------------------------------------------------- 
Elda Malissa 
✿Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1063253 ] 
✎ PM : https://www.facebook.com/messages/healthybetteryou 
✆ Contact No | :016 303 1954 @ 0163031954 
✍ Blog: http://lovethepreciouslife.blogspot.com/ 
COD : Sekitar Sg. Petani, Seberang Jaya dan Permatang Pauh. 

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **



No comments:

Post a Comment