Friday, October 03, 2014

Menentukan Waktu Wanita Paling Subur. Tingkatkan Kesuburan Dengan Vitamin Asas.

Menentukan Waktu Wanita Paling Subur. Tingkatkan Kesuburan Dengan Vitamin Asas.


Assalamualaikum..


Sebelum ini saya dah kongsikan bagaimana menentukan waktu subur wanita dengan melalui cara mengira kitaran haid. Tapi, sebenarnya terdapat juga tanda-tanda yang boleh anda perhatikan untuk mengetahui waktu ovulasi berlaku, iaitu memerhati perubahan fizikal badan.

Tanda-tanda fizikal yang mungkin wanita alami ketika tiba waktu subur adalah:


1. Perubahan pada mukus serviks.


Jika anda perasan, terdapat lendir di seluar dalam @ panty liners anda setiap bulan kan? Selepas habis haid, mukus serviks akan semakin bertambah dan akan berubah dari segi teksturnya. Penting untuk mengetahui ciri-ciri lendir jika anda ingin menjangka waktu subur anda dan berhasrat untuk hamil. Ciri lendir ketika waktu paling subur adalah berwarna putih telur yang mentah. Peranannya dalam meningkatkan peluang hamil adalah dengan membekalkan zat kepada sperma dan melindungi sperma, selain mempercepatkannya berenang ke uterus.

2. Sakit pinggang.


Sesetengah wanita akan merasa aktiviti ovulasi dengan mengalami sakit pinggang. Kajian mengatakan hanya 1/5 daripada wanita akan mengalami sakit-sakit dari yang ringan kepada sakit tajam dan menusuk.

3. Rasa seksi dan suka memikat.


Pernah tak anda alami, once in a blue moon, tiba-tiba ada hari tertentu perasaan berahi akan memuncak. Itu juga boleh menjadi tanda anda sedang berovulasi. Wanita akan berasa diri sendiri kelihatan lebih menawan dan rasa menawan.

4. Payudara lembut dari biasa.

Situasi yang hampir sama semasa kehamilan. Pada hari ovulasi, payudara akan terasa lebih lembut dari biasa.

Bagaimana vitamin asas shaklee membantu anda meningkatkan kesuburan?

1. Vita-lea

Untuk memastikan keperluan 12 vitamin dan 7 galian dipenuhi. Rata2 pengambilan makanan seharian kita tidak dapat memenuhi keperluan ini atas banyak sebab dan kekangan.Dan uniknya Vitalea @ multivitamin shaklee kerana ianya mengandungi iron formula yang sangat penting bagi tubuh.

2. B-complex

Paling penting untuk elak kemurungan (anti-stress) & menstabilkan hormon. Uniknya vitamin b shaklee kerana ianya turut mengandungi Folic acid dan Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon

3. Vitamin C


Bagi lelaki, vitamin C mencegah penggumpalan sperma dan menjadikannya lebih bergerak aktif (sangat disarankan kepada perokok). Bagi wanita pula, ia membantu mengawal kesimbangan hormon, menguatkan sistem imunisasi dan meningkatkan kesuburan. 

4. CoQHealth


Semakin lewat usia, kandungan CoQ10 dalam badan kita akan semakin merosot, oleh itu CoQHealth dapat mengatasi masalah kekurangan tenaga dalam proses ovulasi, iaitu proses penghasilan telur wanita untuk disenyawakan bersama sperma. Ini akan memastikan telur yang dihasilkan adalah matang, sihat dan berkualiti.




 Hubungi untuk konsultasi percuma & maklumat lanjut: 
--------------------------------------------------- 
 Elda Malissa 
 ✿Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1063253 ] 
 ✎ PM : https://www.facebook.com/messages/healthybetteryou 
 ✆ Contact No | :016 303 1954 @ 0163031954 
 ✍ Blog: http://lovethepreciouslife.blogspot.com/ 
 COD : Sekitar Sg. Petani, Seberang Jaya dan Permatang Pauh. 

 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

**Kos penghantaran adalah RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM20 
untuk SABAH & SARAWAK. 

** Setelah anda membeli menerusi online, boleh lah menghubungi saya untuk mengetahui cara makan suplemen yang sesuai atau juga boleh lihat pada Jadual Makan di atas :) 

** Atau jika anda ingin menikmati diskaun sehingga 25%, boleh lah mendaftar sebagai ahli shaklee :) Baca sini (link) keistimewaan menjadi ahli :)


No comments:

Post a Comment