Wednesday, October 08, 2014

PROMOSI ESP : Kelebihan ESP Shaklee Pada Tubuh Secara Menyeluruh

PROMOSI ESP : Kelebihan ESP Shaklee Pada Tubuh Secara Menyeluruh



Assalamualaikum..


Saya perasan, orang suka makan kicap, kulit wajahnya seperti awet muda, bersih dari jerawat. Suami saya, kawan sepejabat saya semasa bekerja dahulu dan ramai lagi. Mereka-mereka ini golongan apabila makan, botol kicap wajib ada. Saya takut makan kicap sebab takut hitam dan parut jerawat lagi hodoh. Haha. Tapi, itu cerita lama. Sekarang ada ESP dan produk Shaklee lain yang boleh bantu hilangkan parut dan mencerahkan kulit.



Perdebatan tentang kebaikan dan keburukan soya pada tubuh sudah lama berlarutan di kalangan pakar dan penyelidik seluruh dunia. Memang ada soya yang memudaratkan iaitu soya GMO (kacang soya yang sudah diubah genetiknya). Maka, pilihlah produk soya yang betul. ESP Shaklee adalah satu-satunya produk dari kacang soya non- GMO yang mana 100% semulajadi. Apa beza GMO dengan non-GMO?


Sebenarnya, apa-apa pun jika diambil (consumed) secara berlebihan, sudah semestinya akan memudaratkan kesihatan dan membawa keburukan. Sedangkan mesin boleh rosak, inikan pula tubuh badan manusia. Maka, berpada-padalah dalam melakukan sesuatu. Begitu juga dengan pengambilan suplemen, haruslah mengambilnya dengan ilmu. Pengambilan ESP adalah dihadkan hanya 3 sudu besar sahaja sehari. Jangan pula ambil lebih, sebab dikhuatiri membebankan buah pinggang untuk memproses protein yang berlebihan. 



Jom tengok checklist, apakah kelebihan ESP Shaklee pada tubuh secara menyeluruh. Ianya sebenarnya sesuai untuk lelaki mahupun wanita. 

1. ESP meningkatkan penyerapan protein, mengatasi masalah angin dan ketidakselesaan perut, mengatasi masalah gastrik.

2. ESP mengurangkan paras kolesterol dalam darah sebanyak 23%.

3. 60 kajian menunjukkan protein soya meningkatkan ketumpatan tulang.

4. Kajian menunjukkan ESP menghalang LDL (kolesterol buruk) dari teroksida bagi mengelakkan risikk strok dan arteri tersumbat yang membawa kepada sakit jantung. 

5. ESP menghalang pembentukan batu karang yang biasa dialami oleh lelaki.

6. ESP mengandungi kandungan protein lengkap dan isoflavene mencukupi di mana isoflavene adalah bahan semulajadi yang diperlukan badan melawan kanser.

7. Protein dan isoflavene dalam ESP bertindak serentak untuk menghalang sel tidak normal untuk terus membiak menjadi sel kanser. 

8. Protein soya meningkatkan aktiviti sel darah putih yang merupakan sistem pertahanan badan melawan serangan penyakit dan jangkitan bakteria atau virus.

9. Protein ESP menggalakkan proses pemulihan sel rosak kepada sel sihat untuk fungsi badan yang lebih baik. 

10. ESP membina sel otot, kulit dan hormon yang seimbang, menyokong sistem imunisasi badan, dan menyokong kesihatan jantung dan prostat (lelaki).

11. ESP mengawal 'mood swing' pada wanita ketika PMS dan wanita menopause. 
(Credit to --> http://www.lifefit.my/kelebihan-esp-shaklee/


Di bawah adalah antara petikan dari satu artikel antarabangsa tentang kebaikan isoflavon kepada wanita. 
http://healthyeating.sfgate.com/health-benefits-soy-isoflavones-women-3902.html

BREAST CANCER. At the end of the study period, they found that soy isoflavone intake significantly reduced the risk of breast cancer recurrence and also slightly lowered the risk of breast cancer mortality, but at a rate considered statistically insignificant.

OSTEOPOROSIS. They found that women who took soy isoflavone supplements on a regular basis showed a 54 percent increase in bone mineral density. They also reported that regular isoflavone intake was associated with a significantly lower level of bone resorption, the process by which older bone is broken down and its constituent minerals transported back into the bloodstream. 

MENOPAUSAL SYMPTOMS. Because of their chemical similarity to the female sex hormone estrogen, soy isoflavones provide an alternative for postmenopausal women who cannot tolerate conventional hormone replacement therapy for a variety of reasons. 

Jangan lupa mengenai tawaran istimewa Shaklee bulan ini. Iaitu peluang :
♤ Dapat satu canister ESP secara percuma (RM150)
♤ Dapat keahlian secara percuma (FREE Membership)
♤ Cash back BONUS bulan berikutnya. 
Dapat kesemua di atas dengan cara mudah, iaitu pembelian 6 canister ESP dalam satu resit.

Jangan lepaskan peluang keemasan. Ini adalah Promosi yang kedua untuk ESP yang terlajak laris dalam tempoh kurang dari setahun! 











Hubungi untuk konsultasi percuma & maklumat lanjut: 
 --------------------------------------------------- 
 Elda Malissa 
 ✿Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1063253 ] 
 ✎ PM : https://www.facebook.com/messages/healthybetteryou 
 ✆ Contact No | :016 303 1954 @ 0163031954 
 ✍ Blog: http://lovethepreciouslife.blogspot.com/ 
 COD : Sekitar Sg. Petani, Seberang Jaya dan Permatang Pauh. 

 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

**Kos penghantaran adalah RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM20 untuk SABAH & SARAWAK. 

** Setelah anda membeli menerusi online, boleh lah menghubungi saya untuk mengetahui cara makan suplemen yang sesuai atau juga boleh lihat pada Jadual Makan di atas :) 

** Atau jika anda ingin menikmati diskaun sehingga 25%, boleh lah mendaftar sebagai ahli shaklee :) Baca sini (link) keistimewaan menjadi ahli :) 


No comments:

Post a Comment