Tuesday, May 06, 2014

Faedah dan Keistimewaan GLA Complex Shaklee

Mari berkenalan dengan GLA Complex Shaklee

Apakah dia GLA?

GLA atau Gamma-Linolenic Acid (Asid Gamma Linolenik) adalah pemakanan asid lemak omega-6 yang banyak ditemui dalam ekstrak minyak tumbuhan. GLA tidak terdapat dalam paras yang tinggi dalam diet. Sesetengah individu mungkin tidak dapat menukarkan asid linoleik asid lemak Omega-6 dengan derivatif rantaian panjang, seperti GLA, dengan lebih optimum. Oleh itu, tambahan melalui GLA yang mengandungi minyak, seperti minyak borage dan Evening Primrose Oil, adalah disyorkan untuk meningkatkan tahap GLA dalam badan.


PERBEZAAN SHAKLEE


Kebanyakan GLA tersedia di pasaran dihasilkan dari Evening Primerose Oil (EPO), manakala GLA Complex Shaklee diekstrak dari Borage yang mengandungi lebih dari dua kali ganda GLA dalam EPO. Borage juga adalah tiga kali lebih dari segi bioavailability dan tiga kali lebih berkesan dari EPO.

Setiap kapsul GLA Complex Shaklee lebih 300 mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega 6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. 

Kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh ShakleeGuard, anti-oksidan semulajadi yang dipatenkan. Bioavailabilitinya dibuktikan secara klinikal di mana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu.


MANFAAT UTAMA GLA Complex Shaklee

1. Herba tradisi yang dipercayai – Borage adalah herba kegemaran orang Barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.
2. Mengawal selia estrogen dan testosterone – GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormone lelaki dan wanita, memperbaiki symptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.
3. Melambatkan menopous – Memperbaiki keadaan menopous seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.
4. Memperbaiki prostatomegaly - GLA Complex Shaklee memperbaiki masalah lelaki dan masalah kerap kencing.
5. Menentang kanser - GLA Complex Shaklee adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.
6. Memperbaiki inflamasi kulit – Ianya mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki binitk penuaan, tinea, kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatism, astritis.
7. Menghalang komplikasi diabetes – Merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.
8. Pelangsingan dan menghalang tambah berat badan – merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan  cantik, menghalang berat badan. Ambil semasa perut kosong untuk mengelak keasidan hiper.
9. Menghalang tekanan darah tinggi – Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction.
10. Memperbaiki tekstur rambut – Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur.
11. Hiperaktif dan autism (ADD/ADHD) – Dibukti secara klinikal bahawa GLA Complex Shaklee minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar member tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.


Cadangan:

Untuk pemeliharaan kesihatan: 2 kali sehari, 1 kapsul setiap kali (lepas makan).

Untuk menopous, pelangsingan, hyperaktif: 2 kali sehari, 2 kapsul setiap kali (lepas makan)


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease ** 


Hubungi saya: Elda Malissa Sangit 

FB : https://www.facebook.com/eldamalissa 
FanPage: https://www.facebook.com/healthybetteryou 
Email: mylovehds@gmail.com 
Contact: 0163031954 
COD area: Sg.Petani dan Permatang Pauh & Seberang jaya

No comments:

Post a Comment