Thursday, February 06, 2014

Set Sendi/ Tulang Shaklee

Assalamualaikum.. 

Bersiaran lagi hari ini.. Tapi kali ini dengan SET SENDI/TULANG pula :)


Ada tak antara kita yang mengalami sakit2 sendi ni?? Kalo tak kita pun, bagaimana dengan mak ayah kita di kampung tu? Asyik kita je yang nak kulit cantik, susu banyak, kacak, remaja, apa kata kita bagi pulak Set Joint Health Shaklee yang vitamin 100% semulajadi ni untuk kesihatan ibu bapa kita. Mereka ni kerap sakit-sakit lutut, otot dan sendi, mana lalu asyik kena pantang makan je kan..

Kesian kat ibu bapa kita dah la, dulu sibuk berkerja dan membesarkan kita, bila tua selalu sakit-sakit tulang dan sendi. Jadi kita boleh bantu legakan sakit sendi mereka dengan hadiahkan Set Sendi/Tulang SHAKLEE ni, kan ke boleh gembirakan mereka.. Hanya dengan menghulurkan duit semata-mata sahaja tak dapat menggembirakan mereka.. Tetapi, bagaimana kita menjaga dan mengambil berat tentang kesihatan mereka adalah lebih utama. Betul tak?

Sebelum tu, mari belajar bagaimana sakit tulang atau lebih dikenali dalam bahasa mediknya, osteoarthritis terjadi.. Osteoarthritis lebih mudah dikenali sebagai sakit sendi. Ia merupakan sejenis penyakit sendi yang mempunyai ciri keradangan. Sendi pula ialah bahagian badan di mana dua tulang berlainan bertemu.


Biasanya penyakit ini dialami oleh orang-orang tua. semakin tua seseorang itu maka semakin tinggi potensi mereka untuk dapat osteoarthritis ini. jadi, saya amat galakkan mereka untuk mengamalkan set sendi, lutut dan tulang ini. Ia berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Ini akan menyebabkan sendi menjadi bengkak, sakit dan kebas dan menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif (penyakit degeneratif sendi).
Keradangan berlaku kerana darah (tidak cukup khasiat) yang dibekalkan kurang meskipun seseorang itu sihat. Ini kerana, tubuh badan tidak boleh menghasilkan zat makanan yang mencukupi bagi menyelaras dan memastikan kadar pemulihan dan pembaharuan yang diperlukan.
Sendi yang selalunya berlaku keradangan adalah lutut. Hal ini demikian kerana, lutut adalah sendi yang menampung berat badan kita dan sentiasa digunakan sepanjang hidup kita.
Jadi, apa yang ditawarkan dalam Set Sendi/Tulang dari SHAKLEE ini adalah:

1. Advance Joint Health Tablet
2. Ostematrix
3. OmegaGuard



Bagaimana ianya bertindak merawat sakit sendi??
Kaedah 1 : Mengekalkan tulang rawan yang sihat
Advanced Joint Health Tablet memberikan manfaat kepad sendi dalam tiga(3) cara :
(i) menyokong keselesaan sendi
(ii) memelihara tisu penyambung yang sihat
(iii) meningkatkan kesan kusyen
Kaedah 2 : Mengurangkan inflamasi
OmegaGuard Shaklee adalah omega 3 yang  melambatkan degradasi tulang rawan. Ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi.. Sekaligus ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. Omega 3 juga bertindak sebagai pelincir dalam membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas. Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak omega 3 bersama glukosamina dapat meningkatkan kesihatan sendi daripada mengambil glukosamina sahaja.
Kaedah 3 : Mengekalkan sel tulang yang sihat
Ostematrix Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tatapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.

Kesan dari pengambilan set lengkap Set Sendi/Tulang ini berupaya untuk:-

1. Meningkatkan kesihatan sendi optimum
2. Memberi sokongan nutrisi pada kolagen dan komponen penting penghubung tisu lain yang memberi kekuatan     dan struktur untuk sendi.
3. Membantu mengekalkan tulang yang kuat.


Testimoni:



Mari hadiahkan satu set untuk mak ayah kita. Tak mahal mana pun :)

Hubungi saya untuk konsultansi percuma..


Fanpage: HealthyYouHappyMe
Contact: 0163031954 (call/sms/whatsapp) @ 0193537313 (whatsapp only)

COD: Permatang Pauh dan Sungai Petani 
Email: mylovehds@gmail.com

No comments:

Post a Comment