Thursday, October 09, 2014

Ubat Clomid Untuk Berjaya Hamil. Kesan Dan Cara Pengambilannya. Shaklee Sebagai Alternatif Untuk Tingkatkan Kesuburan

Ubat Clomid Untuk Berjaya Hamil. Kesan Dan Cara Pengambilannya. Shaklee Sebagai Alternatif Untuk Tingkatkan Kesuburan


Assalamualaikum..


Pernah dengar tentang ubat clomid? Ianya adalah ubat yang digunakan dalam perubatan moden. Walaupun ianya dikira agak selamat dan kesan sampingan sangat kurang, tetapi puan-puan yang ingin atau merancang untuk mendapatkan clomid ini supaya berhati-hati. Puan perlu mengambilnya dengan nasihat doktor dan dimonitor oleh pakar sebab dikhuatiri berlaku kesan-kesan sampingan yang puan tidak sedari.


Menurut Doktor Pakar Sakit Puan, Dr. Zubaidi, kesan sampingan bagi setengah wanita tidaklah teruk. Biasanya ia menyebabkan rasa panas, payudara membengkak dan sakit, loya dan mood swings. Ianya akan hilang apabila clomid berhenti diambil.

Dr. Zubaidi menekankan bahawa ubat clomid hanya digunakan apabila terdapat masalah ovulasi. Masalah lain seperti saluran fallopian tersumbat tidak akan dapat diatasi dengan pengambilan clomid. Clomid hanya sesuai kepada wanuta yanb memounyai kitaran haid yang tidak teratur atau kitaran haid anovulatori. Fungsi clomid di sini adalah untuk merangsang ovari untuk menghasilkan follicle yang mengandungi ovum. Follicle yang mengandungi ovum akan pecah apabila tiba masa yang sesuai dan bersedia untuk disenyawakan dengan sperma. Ianya juga digunakan untuk merawat penyakit polycystic ovarian syndrome (PCOS) berkaitan dengan ketidaksuburan.


Cara makan ubat clomid 
Clomid 50 mg, diambil selama 5 hari, dari hari ke 3 hingga hari ke 7. Jika dos 50 mg tidak berkesan, boleh tingkatkan dos atas arahan doktor. Ubat clomid hanya boleh digunakan sehingga enam kitaran haid. Penggunaan selepas 6 kitaran haid adalah sudah tidak berkesan untuk membuatkan anda hamil. Sebaiknya mencari alternatif lain. Ini disebabkan kerana berlaku "Clomid Resistance". 


Adakah kesan sampingan daripada pengambilan clomid ini?
Berikut adalah sebahagian dari artikel yang saya ambil dari sini --> http://bit.ly/1riZWW3

Masalah dinding rahim menipis dengan penggunaan ubat yang mengandungi bahan clomiphene citrate. Bahan ini mempunyai kesan antiestrogenik yang boleh memberi kesan penipisan lapisan endometrium iaitu tempat berlakunya implantasi janin di dalam rahim. 

Dalam keadaan ini, doktor anda mungkin akan memberi ubat tambahan yang mungkin dapat membantu menebalkan dinding rahim anda. Pilihan lain adalah menggantikan pil bahan clomiphene citrate dengan ubat suntikan yang mengandungi bahan folitropin. 

Bagaimanapun, suntikan ini jauh lebih mahal daripada pil clomiphene citrate dan ia lazimnya hanya diberikan secara preskripsi oleh doktor pakar sakit puan kesuburan saja yang lebih arif mengenai pemantauannya memandangkan ubat ini berpotensi memberikan kesan sampingan yang membahayakan kesihatan. 



Tingkatkan kesuburan wanita dan peluang hamil dengan vitamin Shaklee.

1. GLA Complex



♧Merupakan suplemen wajib untuk wanita yang sedang mencuba untuk hamil. 

♧Ia mampu mengawal dan mengatur ketidakstabilan hormon wanita sebagai langkah utama untuk menggalakkan kesuburan. 


♧Ia juga mampu mengecutkan cyst dalam rahim wanita yang boleh menghalang proses kehamilan.


♧Membantu tubuh menghasilkan 'cecair kesuburan'. 'Cecair kesuburan' ini memberi 'ruang' untuk sperma terus hidup hingga 5 hari. Complex. 


2. CoQHealth Plus


  • Ia adalah supplemen yang mengandungi campuran proprietari bagi Co Enzim Q10 , Vitamin E serta ekstrak teh hijau.
  • Bahan utama dalam supplemen ini ialah Co Enzim Q10 . Co Enzim Q10 adalah nutrien larut lemak yang dihasilkan dalam tubuh dan ada dalam semua sel.
Semakin lewat usia, kandungan CoQ10 dalam badan kita akan semakin merosot, oleh itu CoQHealth dapat mengatasi masalah kekurangan tenaga dalam proses ovulasi, iaitu proses penghasilan telur wanita untuk disenyawakan bersama sperma. Ini akan memastikan telur yang dihasilkan adalah matang, sihat dan berkualiti.

3. ESP 


Soya juga dikatakan mempunyai isoflavones yang boleh bertindak seakan hormon wanita dan turut membantu dalam penghasilan telur matang.Sumber soya terbaik yang dilengkapi dengan 19 asid amino penting yang sangat diperlukan oleh tubuh.


 Hubungi untuk konsultasi percuma & maklumat lanjut: 
--------------------------------------------------- 
 Elda Malissa 
 ✿Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1063253 ] 
 ✎ PM : https://www.facebook.com/messages/healthybetteryou 
 ✆ Contact No | :016 303 1954 @ 0163031954 
 ✍ Blog: http://lovethepreciouslife.blogspot.com/ 
 COD : Sekitar Sg. Petani, Seberang Jaya dan Permatang Pauh. 

 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

**Kos penghantaran adalah RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM20 untuk SABAH & SARAWAK. 

** Setelah anda membeli menerusi online, boleh lah menghubungi saya untuk mengetahui cara makan suplemen yang sesuai atau juga boleh lihat pada Jadual Makan di atas :) 

** Atau jika anda ingin menikmati diskaun sehingga 25%, boleh lah mendaftar sebagai ahli shaklee :) Baca sini (link) keistimewaan menjadi ahli :)


No comments:

Post a Comment