Friday, October 10, 2014

Petua Mendapatkan Anak Lelaki dan Vitamin Untuk Tingkatkan Kesuburan


Petua Mendapatkan Anak Lelaki dan Vitamin Untuk Tingkatkan Kesuburan



Assalamualaikum..


Nak hamil juga!!


Eh, tetiba pula kan? Haha!

Saya memang takleh dengar kawan-kawan berbadan dua ni. Rasa keinginan nak mengandung juga!! I love babies very much. Hihi.



Jeles tengok orang lain pakat2 mengandung dah ni.. grr.. kalau ikut planning saya (tak ada kena mengena dengan suami), tahun ni beranak seorang lagi. Haha. 2010, 2012, patutnya 2014 seorang lagi, tapi suami kata hold dulu lah. Atau maksud dia berhenti terus! Mana boleh! Hihi. Anak itu kan rezeki, dah mudah beranak (alhamdulillah), haruslah beranak pinak, ye tak? Anak bongsu dah 2 tahun lebih dah. Sesuai sangat dah masa tu. Hihi..

Saya mengidam anak lelaki pula. Sebab dah dua orang puteri. Teringin nak seorang anak lelaki pula. Impian saya, anak lelaki menjadi ustaz, atau seorang hafiz. :) Nama pun dah sedia dari tahu mengandungkan anak pertama dahulu.. hihi.. scan2 baby perempuan, simpan dulu lah nama tu ;) Ada sesiapa tahu tips mendapatkan anak lelaki? Hihi. 

Ada kawan kepada suami dan kawan kepada colleague saya masa di UiTM dahulu menggunakan kalendar cina ni untuk merancang jantina anak. 


Cara guna table tu:
  1. Mula-mula, cek umur anda dulu (range umur kalendar ni antara 18 - 45 tahun)
    • katakanlah umur anda 27 tahun 
  2. Pilih jantina bayi (pink=girl, blue=boy)
    • kalau nak anak perempuan, pilih pink
  3. Pilih bulan kelahiran (yang warna pink sahaja)
    • Contoh: pilih bulan November sebagai bulan kelahiran
  4. Jadi, proses menanam benih kenalah dibuat pada 9 - 10 bulan sebelum bulan November (iaitu antara bulan February dan Mac)
Tapi, kita tak boleh lah meletak seratus peratus atau percaya sangat pada kalendar ni, walau ada yang mengatakan ianya 99% tepat. Jantina bayi itu kerja Allah. Serah sahaja pada Dia, dan mohon lah dengan sungguh-sungguh. 

Dalam blog Pakar Sakit Puan, Dr Zubaidi juga ada mengongsikan tips yang boleh disandarkan untuk mendapatkan anak lelaki. Boleh klik link ni. 
http://drzubaidi.com/blog/merancang-anak-lelaki/. Antaranya, pemakanan juga boleh mempengaruhi jantina bayi yang dikandung. Untuk mendapatkan bayi lelaki, anda boleh berusaha dengan mengambil makanan tinggi kalori seperti pisang dan makanan beralkali seperti seafood. 


Amalkan doa ini, insyaAllah, Allah perkenankan permintaan kita. ^__^

Tapi, bersyukurlah dikurniakan anak kan? Masih ramai lagi pasangan diluar sana yang masih gagal mendapatkan anak selepas bertahun mendirikan rumah tangga. 

Jika anda mengalami masalah kesuburan, boleh dapatkan tips untuk meningkatkan kesuburan dalam blog ini. :)
Atau anda boleh mencuba vitamin semulajadi Shaklee untuk meningkatkan kesuburan anda dan pasangan.





Pemilihan set mana yang perlu anda ambil adalah bergantung kepada masalah kesuburan anda dan pasangan hadapi, dan juga bergantung pada bajet anda.

Bertindak hari ini! Kesuburan wanita semakin kurang bersama lanjutnya usia para kaum hawa. 


 Hubungi untuk konsultasi percuma & maklumat lanjut: 
--------------------------------------------------- 
 Elda Malissa 
 ✿Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1063253 ] 
 ✎ PM : https://www.facebook.com/messages/healthybetteryou 
 ✆ Contact No | :016 303 1954 @ 0163031954 
 ✍ Blog: http://lovethepreciouslife.blogspot.com/ 
 COD : Sekitar Sg. Petani, Seberang Jaya dan Permatang Pauh. 

 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

**Kos penghantaran adalah RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM20 untuk SABAH & SARAWAK. 

** Setelah anda membeli menerusi online, boleh lah menghubungi saya untuk mengetahui cara makan suplemen yang sesuai atau juga boleh lihat pada Jadual Makan di atas :) 

** Atau jika anda ingin menikmati diskaun sehingga 25%, boleh lah mendaftar sebagai ahli shaklee :) Baca sini (link) keistimewaan menjadi ahli :)


No comments:

Post a Comment