Thursday, October 02, 2014

Punca Masalah Ketidaksuburan Wanita. Tingkatkan Kesuburan Dengan Set Subur Shaklee


Punca Masalah Ketidaksuburan Wanita. Tingkatkan Kesuburan Dengan Set Subur Shaklee



Assalamualaikum semua..



Lazimnya, selepas seorang wanita itu berkahwin, mereka pasti teringin sangat hendak menimang cahaya mata, kalaupun bukan bunting pelamin, sekurang-kurangnya selepas beberapa bulan mendirikan rumah tangga. Anak itu kan pengikat kasih sayang suami isteri dan pewaris keturunan keluarga. Tetapi, setelah melepasi tempoh perkahwinan 6 bulan pertama, masih belum berjaya hamil, maka mula lah episod kritikan dan cakap-cakap belakang oleh samada sanak-saudara atau rakan taulan. 

Masayarakat kita selalunya terlalu mudah terus menuding jari, menyalahkan wanita. Padahal mengikut kajian, 30% masalah berpunca daripada wanita, 30% daripada lelaki dan lebihnya berpunca daripada keduanya. Jadi bagi pasangan yang masih gagal mendapatkan anak setelah berkahwin lebih 6 bulan, anda dinasihatkan berjumpa dengan doktor pakar untuk pemeriksaan kesuburan. 

Dalam entry ni, saya ingin fokus kepada punca-punca masalah ketidaksuburan di kalangan wanita dahulu. Kemandulan wanita berpunca dari ketidak seimbangan hormon dalam badan. Ianya terhakis dengan gaya hidup, pemakanan serta penggunaan bahan kosmetik kecantikan yang mengandungi pelbagai bahan kimia yang mematikan sel endoktrin hormon. 

Punca kemandulan di kalangan wanita antaranya adalah :
1. Kemandulan disebabkan penyakit dalam faraj
2. Penyakit dalam rahim
3. Penyakit dalam saluran tiub falopio dan kegagalan ovulasi, iaitu proses pengeluaran benih.


Dan kebanyakan wanita mengalami masalah yang no. 3, iaitu kegagalan menghasilkan telur yang matang untuk membolehkan beliau hamil dengan mudah. Hormon yang seimbang adalah penting ke arah kejayaan untuk hamil. Jika berlaku gangguan kepada hormon wanita, ianya akan mengundang kepada masalah telur tidak matang, gangguan dalam proses ovulasi, gangguan dalam proses luteinisation  (proses di mana folikel membentuk corpus luteum). 

Masalah lain yang boleh mengganggu keseimbangan hormon wanita antaranya adalah:
• Sesetengah wanita merembeskan sedikit hormon lelaki iaitu androgens dalam badan. 
• berat badan yang terlalu berat atau kurang. 
• berlaku ovarian cyst 


Cadangan bagi meningkatkan peluang hamil dengan kaedah semulajadi ialah dengan mengamalkan set kesuburan shaklee. Ramai yang dah berjaya hamil dengan mengamalkan set kesuburan shaklee.





Hubungi untuk konsultasi percuma & maklumat lanjut: --------------------------------------------------- Elda Malissa ✿Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1063253 ] ✎ PM : https://www.facebook.com/messages/healthybetteryou ✆ Contact No | :016 303 1954 @ 0163031954 ✍ Blog: http://lovethepreciouslife.blogspot.com/ COD : Sekitar Sg. Petani, Seberang Jaya dan Permatang Pauh. ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

**Kos penghantaran adalah RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM20 untuk SABAH & SARAWAK. 

** Setelah anda membeli menerusi online, boleh lah menghubungi saya untuk mengetahui cara makan suplemen yang sesuai atau juga boleh lihat pada Jadual Makan di atas :) 

** Atau jika anda ingin menikmati diskaun sehingga 25%, boleh lah mendaftar sebagai ahli shaklee :) Baca sini (link) keistimewaan menjadi ahli :) 

No comments:

Post a Comment