Thursday, March 05, 2015

Alternatif Merawat Ekzema Anak Anda. Rawatan Luar Dan Dalam

Assalamualaikum wrt wbh.

Semoga hari ini kita diberikan kesihatan yang baik, yang sakit disembuhkan. Semoga hari ini rezeki kita semakin luas. Dan semoga apa sahaja yang kita lakukan mendatangkan manfaat kepada diri kita dan juga orang2 di sekeliling. 

Entry hari ini masih ingin berkongsi tentang penyakit kulit / alahan iaitu EKZEMA.



Kesian sangat pipi comel ni mommies tak dapat nak cium puas2 kerana risau menyakitkan anak.. Jadi, apa perlu mommies buat? Dapatkanlah penawarnya wahai mommies sekalian. Anak itu anugerah Allah. Jagalah dan peliharalah mereka dengan penuh kasih sayang. 


Beberapa hari lalu, ada klien, Kak Erra (bukan Erra Fazira yer.) datang ke rumah untuk mendaftar anak tuisyen di pusat tuisyen kami. Selepas habis sembang2 semua, Kak Erra minta diri dan kami bersalaman. Saya salami tangan anak kecilnya, dan terus perasan kulit tangannya yang agak kasar. Lalu mulut takda insurans ni terus bertanya pada Kak Erra.

"Anak akak ni ada ekzema. 3 adik-beradik lelaki, semua ada. Yang darjah 6 & 5 tu tak teruk sangat dah, tapi masih ada lagi."

Saya angkat baju anak kecil ni (umur baru 3 tahun), masyaAllah.. Penuh satu badan, dari kepala sampai ke tapak kaki. OK, inilah sebenarnya pertama kali saya berjumpa dan sentuh sendiri kulit akibat ekzema ni. Kesian sangat2 pada anak kecil ni. Teringatkan testimoni herbal blend sapu pada ekzema tu, terus saya suggest pada Kak Erra. Kebetulan memang ada krim herbal blend ni ada, saya ambilkan lalu minta Kak Erra cuba sapukan pada kaki anaknya. Terus Kak Erra setuju untuk cuba satu tube dahulu. 

"Kak dah p banyak klinik dah amik ubat. Sapu, dia OK sat, nanti mai balik gatal. Kesian kat adik ni, malam2 bukan boleh tidoq sangat."

Kanak2 ekzema memang tak dapat tidur lena sebab rasa gatal yang amat sangat pada kulit. Bila mereka menggaru, sebenarnya ianya akan memudaratkan lagi keadaan kulit sebab dikhuatiri terluka akibat digaru dengan kuat. Apabila kulit luka, maka lebih mudah infeksi berlaku pada kawasan tersebut. Kanak2 manalah tahu komplikasinya selain menggaru bagi melegakan sedikit kegatalan atau merengek meminta simpati pada ibu dan ayah. 

Jadi di sini, saya mencadangkan beberapa lagi produk tambahan untuk merawat ekzema ni. Ada yang selepas di sapu krim, elok sekejap. Kemudian akan keluar semula apabila tersalah makan atau kena peluh, atau apa2 sahaja penyebabnya. Jadi, di sini kami mencadangkan rawatan secara luar dan dalam. 



Set di atas adalah cadangan bagi merawat Ekzema luar dan dalam. 

Untuk rawatan luaran adalah:

** Herbal Blend Multipurpose Cream (RM27.50)
     - Krim disapu ke seluruh badan atau kawasan terkena ekzema. Krim yang sejuk, tidak melekit, sangat mudah meresap ke dalam kulit. Ramai dah berpuas hati dan wajib simpan stok di rumah.

** Basic-H (RM46, 473 ml)
     - Hanya campurkan beberapa titik ke dalam sebekas air, dan mandikan atau cuci luka akibat ekzema (luka apa pun boleh) tersebut. Basic-H bukan sahaja boleh digunakan untuk membasuh luka, tetapi banyak lagi. 1001 kegunaan. Memang tak rugi beli.

** Vitamin E (RM149, 120 biji)
     - Selain untuk ditelan bagi mencantikkan kulit dan awet muda, Vitamin E boleh dipecahkan kapsulnya, dan cecair vitamin E tersebut disapu pada luka. InsyaAllah, luka cepat kering dan sembuh. Vitamin E juga membantu menghilangkan parut2 bekas ekzema. Yang penting, konsisten sapu.




Untuk rawatan dalaman adalah:

** Meal Shakes (RM113.75, 544 gram)
     - Minuman lazat merupakan sumber protein yang lengkap dengan penambahan vitamin dan mineral. Umum tahu bahawa protein sangat baik untuk mendapatkan kulit yang cantik dan sihat. Selain itu, Meal Shakes boleh meningkatkan imunisasi tubuh melawan penyakit.

** Omega Guard (RM136, 90 biji)
     - Omega Guard adalah dihasilkan dari minyak ikan laut dalam yang terbaik di dunia. Mengandungi EPA dan DHA yang dipercayai berkesan dalam mengurangkan keradangan serta menyokong fungsi sistem saraf dan mata. 



** ESP (RM150, 850 gram)
     - ESP hanya digalakkan diambil oleh pesakit ekzema yang dewasa. ESP juga sumber protein seperti Meal Shakes. Menghasilkan kulit yang cantik kerana ianya memperbaiki dan menghasilkan tisu kulit yang baru. 




** Alfalfa Complex (RM53.75, 330 biji)
     - Penting untuk menyahtoksin. Toksin adalah racun dalam tubuh. Pengumpulan toksin akan memudahkan kita diserang pelbagai penyakit. 


OK, dah tau dah item yang boleh merawat ekzema? Perlu ke ambil semua? Tak!
Anda boleh memilih yang sesuai dengan bajet anda. Jika ambil SET LENGKAP EKZEMA, insyaAllah lebih bermanfaat :)


Kasihanilah anak yang merana kerana penyakit kulit ni. Kerana mereka akan merasa rendah diri bila berada di kalangan rakan2 yang normal. Kanak2 ekzema tidak boleh terdedah kepada matahari atau panas, kerana peluh boleh menyebabkan gatal mereka menjadi lebih teruk. 

Dapatkan SET EKZEMA dari saya, pengedar anda :)





** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

**Kos penghantaran adalah RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM20 untuk SABAH & SARAWAK. 

** Setelah anda membeli menerusi online, boleh lah menghubungi saya untuk mengetahui cara makan suplemen yang sesuai atau juga boleh lihat pada Jadual Makan di atas :) 

** Atau jika anda ingin menikmati diskaun sehingga 25%, boleh lah mendaftar sebagai ahli shaklee :) Baca sini (link) keistimewaan menjadi ahli :)