Monday, June 16, 2014

Bukan Mudah Untuk Senang...

Bukan mudah untuk senang... 
..TRUE..
Tapi, bukan susah untuk susah!

Got the message? 

 

"Ye harus dengan semangat kental. Semangat yang tiada pada orang biasa kerana kamu semua adalah orang luarbiasa. Kalau bukan luarbiasa takkan ada yang sanggup bersengkang mata siapkan entry blog, sanggup buat schedule post takut esok tak dan dan busy kat opis, sanggup spend masa perah dan cari idea baru untuk mantapkan lagi sales.Kerana kita hebat dan luarbiasa maka kita boleh buat benda tu semua.
AWAS! Pada yang tak rasa busy langsung dan tak sentuh langsung kerja shaklee, ada mata yang memerhati............"

Petikan dari Master Nanny Group Shaklee kami yang AWESOME & AMAZING! 

Alhamdulillah, dipertemukan dengan Master Nanny yang sangat supportive =) 

Di kala rasa down mula menyapa, pegi ja jenguk kat group Exclusive kami, dapatkan kata-kata semangat untuk terus berdiri teguh =) Memang tak putus-putus kata-kata semangat dari beliau :*) Sayang Nanny.. Hihi.. 
*By the way, nanny tu gelaran pada super upline kami lah.. Upline saya, saya panggil Mommy.. Hehe.. Manja-manja gitu.

Oleh kerana itulah, saya pada waktu ini, jam 2.14 a.m menghadap lappy untuk update dan schedule blog dan page. Nak berjaya, hati kena kental lah. Berhati waja ^_^. Kerana aku orang luarbiasa!

Yes, sometimes, I do falling apart, had broken heart, tapi, Nanny selalu pesan, niat kita buat Shaklee ni sebenarnya apa? Adakah nak raih duit semata-mata? Kalau YA, sebab itulah kita mudah rasa down bila tak ada customer. Cuba alter niat tu, kepada niat nak tolong orang, nak kongsi kebaikan Shaklee dengan orang, nak bantu bagi kesihatan yang lebih cemerlang kepada orang-orang di luar sana dengan mengamalkan produk Shaklee. InsyaAllah, Allah permudahkan :) POSITIF selalu. 
*Not exactly camtu lah ayat Nanny, tapi yang penting, message is delivered =)

Dalam kekalutan nak study untuk exam IELTS Sabtu akan datang ni (21st June), mudah betul rasa down datang. Fragile sungguh hati kala ini. Huhu.. Hence this entry dibuat >_<

Kenapa nak seat for IELTS? Well, itu requirement KPT/UiTM pengajian Master berpenaja (scholarship). Huhu. Lama dah tak speaking. Teraboq kot. Kiki. Slang Kedah lagi kuat daaa.. Grammar entah ke mana, vocabs lagi lah.. Uwaa.. Nak nangis! **Saya budak (bakal) Master tajaan UiTM di bawah Program TPM (Tenaga Pengajar Muda).

Actually, part of me berkobar-kobar semangat nak berkerjaya, rindu nak lecturing semula, but, part of me want to be a SAHM @ WAHM. Tak sanggup pula rasa nak tinggalkan anak-anak kat pengasuh/taska. Huhu. Perlukah saya cerita detail sekarang ni? Hihi.. I think, next time lah. 

OK lah, setakat nak membebel ja sebenarnya, meluah perasaan kat sini.
Semoga saya tabah dan kental menghadapi cabaran!
Wish me luck for the exam =)


Nak order barang Shaklee, roger-roger lah yer (apa kena mengena Roger dalam hal ni yer? Kesian orang nama Roger.. hihi)
Details saya kat bawah ni =)

Bulan ni promosi VITA E, 
Vitamin cantik, vitamin pria, vitamin awet muda, vitamin lelaki perkasa ;p



Hubungi untuk konsultasi percuma & maklumat lanjut: 
--------------------------------------------------- 
Elda Malissa 
✿Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1063253 ] 
✎ PM : https://www.facebook.com/messages/healthybetteryou
✆ Contact No | :016 303 1954 
✍ Blog: http://lovethepreciouslife.blogspot.com/ 
COD : Sekitar Sg. Petani, Seberang Jaya dan Permatang Pauh. 


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

No comments:

Post a Comment