Monday, June 02, 2014

Manfaat dan Kebaikan Vitamin E

Assalamualaikum..

Selamat pagi!!

Start your day with 1 even small POSITIVE thought, because it can CHANGE your entire day!

Hari ni kita nak study mengenai VITAMIN E SHAKLEE :)


Promosi bulan Jun adalah VITA E! Maka harusnya entri pembukaan untuk bulan Jun adalah mengenai VITAMIN E SHAKLEE ^_^

Semua biasa dengar dah kan, bahawa vitamin E sering dikaitkan dengan kulit cantik? Betul lah tu :) 
Tapi, yang sebenarnya, kelebihan dan manfaat yang kita boleh dapat daripada vitamin E (apabila pengambilan vitamin E mencukupi) adalah lebih dari sekadar kulit yang cantik.

Nak tau apa manfaat lain kita boleh dapat dari pengambilan VITAMIN E yang cukup?
Jom baca lagi!

Antara manfaat utama VITAMIN E adalah


1. Melindungi jantung - Pengambilan harian 800IU vitamin E mampu memelihara jantung yang sihat. Ia bertindak melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan kolesterol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang platelet darah melekat ke dinding arteri, menghalang anemia hemilitik, penyakit jantung dan lain-lain.

2. Meningkatkan Kemampuan Reproduktif - Kajian pada tahun 1924, mendapati VITAMIN E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600IU - 800IU VITAMIN E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.

3. Anti Penuaan - 1 kapsul VITAMIN E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut akne dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot peha.

4. Anti-Oksida yang Kuat - Pengambilan lebih dari 1,200IU sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi - katarak dan masalah penglihatan. (Nota: Pakar nutrisi mencadangkan pengambilan ACE (beta caortene, Vitamin C dan E) bersama-sama untuk menggandakan kesan anti-oksidasi dalam melawan radikal bebas.)

5. Kelestarian Tenaga - Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih.

6. Memperbaiki Arthritis - Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos dan sakit sendi.

7. Menghalang Keguguran - Merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom prahaid dan sindrom menopaus seperti hot flush. Digunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin dan keguguran. 

8. Memperbaiki Parut - Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut.

(sumber: buku panduan nutrisi Shaklee)


Adakah anda mengambil VITAMIN E dengan cukup?

Untuk 400IU VITAMIN E, seseorang perlu mengambil makanan berikut untuk sel-sel sihat melawan radikal bebas; iaitu: 1 kg biji gandum, 500ml minyak safflower, 8kg bayam dan 500g badam!
Mampukah anda memakan semua tu dalam sehari? Kalau mampu pun makan, mampu nak beli setaip hari? Hehe.. Sebab itu anda sangat digalakkan untuk mengambil VITAMIN E Shaklee ni. Setiap kapsul VITAMIN E Shaklee mengandungi 400IU VITAMIN E! 

Berapa kah dos selamat untuk pengambilan VITAMIN E setiap hari?

Menurut kajian oleh Harvard University, dos selamat adalah 3,200IU sehari. Itu bersamaan dengan 8 biji sehari! Tapi, tak perlu telan sampai 8 biji sehari, sebab kita juga boleh dapatkan VITAMIN E dari pemakanan kita seharian.

Apakah cadangan pengambilan VITAMIN E setiap hari?

Yang tertera pada belakang botol VITAMIN E Shaklee adalah 1 capsules daily. Bertujuan untuk pemeliharaan kesihatan berpanjangan. Namun, untuk anti-penuaan dan sistem reproduktif, anda boleh mengambil 2 kapsul sehari, 1 kapsul setiap kali (selepas makan tengah hari dan makan malam). Untuk menentang kanser dan mengurangkan parut, anda digalakkan mengambil dua kapsul sekali makan dan dua kali sehari.


Hubungi untuk konsultasi percuma & maklumat lanjut:
-----------------------------------------------------------------------------
Elda Malissa 
✿Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1063253 ]
✎ PM : https://www.facebook.com/messages/healthybetteryou
✆ Contact No | :016 303 1954
✍ Blog: http://lovethepreciouslife.blogspot.com/
COD : Sekitar Sg. Petani, Seberang Jaya dan Permatang Pauh.

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

No comments:

Post a Comment