Monday, April 28, 2014

Entry singkat..

Hanya sebagai luahan rasa..
Semua kesayangan saya dah tidur nyenyak dibuai mimpi indah barangkali..

Kecuali si adik yang asyik terjaga dan mula menangis, bila menyedari ummi tiada berbaring di sisi. Dafinah masih fully breastfeed.. alhamdulillah.. sangat tak sangka berjaya menyusukan dia secara eksklusif sehingga ke hari ini.. umur dia dah 1 tahun 9 bulan.. alhamdulillah, alhamdulillah.. Syukur kepada mu Ya, Allah.. mungkin saya boleh kongsikan sedikit tips untuk menjayakan penyusuan susu ibu dalam blog ni nanti.. sebagai panduan dan perkongsian ilmu dengan ibu-ibu di luar sana.

Damia, anak sulung saya yang semakin bijak.. Walaupun dia selalu menangis, menangis kadang-kadang tu tak ada apa pun, saja minta perhatian, tetapi selalu juga buat ummi dan ayah gelak terkekek-kekek dengan bahasa yang dituturkan.. Pelat dia masih terlalu ketara.. hampir semua perkataan, huruf di depan hilang tak ketemu.. contoh, makan, jadi akan.. mandi, jadi andi, tengok, jadi ngok.. hihi.. apa jia tu ummi? Ummi beli hana tu? Ummi beli manyak-manyak? Hahaha.. patut ummi rakam untuk ditonton di usia tua kami..





Dah lama berhajat nak lakarkan memori anak-anak membesar untuk bacaan mereka bila dah besar nanti, tapi, selalu gagal nak mula.. jadi, dalam blog ni nanti, selain dari berkongsi info kesihatan, barangan produk shaklee, saya akan selit kisah-kisah puteri-puteri syurga saya ni

Stay tune..


No comments:

Post a Comment