Wednesday, April 23, 2014

Jerawat Pergi dan Kembali Semula??

Assalamualaikum..

"Bukan senang nak senang,
Bukan susah nak susah"

Suka dengan ayat ni.. Paham kan maksudnya.. At the end, it's all about making C.H.O.I.C.E atau P.I.L.I.H.A.N

Sebagai ibu yang exclusively breastfeed si comel Dafinah, memang mencabar kekentalan hati untuk berusaha mencapai kejayaan! Kejayaan menyiapkan entry ini ;) Haha.
Mana tak nya, kejap-kejap kena menyusukan si kecil Dafinah, sambil berbaring pula tu.. Ummi takut kalau-kalau terlelap terus hingga ke subuh jer. Sekali melekat tu, tak sah kalo tak lepas 30 minit!
Tapi, jangan jadikan itu sebagai ALASAN untuk berjaya! Tetapi, jadikan anak-anak adalah pembakar semangat untuk mencapai kejayaan!! Aja-aja fighting =D
(tengok tu, start dah, nak susu, nak susu! padahal baru jer lepas gayut, tak sampai 30minit!!)


******
Ok, sambung balik.. Gigih tak saya? Haha..sekarang pukul 4.23 pagi dah, semua orang dah dibuai mimpi kan? Tak apa, bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian..
Nak jadi MASTER dalam Shaklee, kenalah usaha luar biasa =) InsyaAllah.. Allah, permudahkanlah dan perkenankanlah doa hambaMu ini. Amiinn...

OK, entry kali ni nak cerita pasal jerawat ni.. Saya suka mencari info mengenai jerawat atau kecantikan kulit muka.. Sebab saya dihantui masalah itu =( Dah semenjak dari akhir-akhir sekolah rendah lagi.

Kenapa jerawat pergi dan kembali semula?


Masalah jerawat ini pasti menyedihkan bagi setiap orang, terlebih-lebih lagi kaum wanita. Cantik dengan wanita adalah sangat sinonim. Masalah jerawat adalah sangat universal. Jerawat selalunya akan mula tumbuh bila remaja meningkat ke dewasa disebabkan perubahan hormon yang tidak terkawal. Kebiasaannya, jerawat tidak kekal lama. Ianya akan hilang sendiri apabila tempoh perubahan hormon akan stabil kembali.

Namun, ada juga jerawat yang tidak pernah sembuh sepenuhnya. Kenapa? Perkara ini terjadi selain daripada faktor hormon, adalah juga disebabkan oleh faktor:

  • darah kotor,  
  • masalah hati dan usus yang bertoksin! 


Akibatnya dan kesannya, jerawat sembuh sementara dan akan datang lagi dan lagi bersilih ganti. Lebih menyedihkan lagi adalah apabila jerawat-jerawat yang dah sembuh meninggalkan parut berlubang dan mencacatkan struktur kulit muka.

Mungkin ada dah antara kita yang dah amalkan set kecantikan kulit dari pelbagai jenama, tak kira lah Shaklee ke. Tapi, masih juga tidak menampakkan kesan yang diingini? Bukan Shaklee tak bagus.. Ramai sahaja yang sudah berjaya mendapatkan kulit yang cantik dan bebas jerawat setelah konsisten menggunakannya. Haa.. Di sini mungkin masalahnya adalah berpunca daripada toksin-toksin yang bermaharajalela menghuni hati, darah atau usus kita. Toksin yang terkumpul akan menganggu keberkesanan penyerapan vitamin yang kita ambil.

Mari kenali vitamin untuk detoks dalam Shaklee.

1. DTX Complex


  • Menyediakan sokongan pemakanan untuk fungsi hati yang sihat.
  • Mempertingkatkan ciri-ciri aliran hempedu.
  • Membekalkan antioksodan yang menyahtoksikkan hati
  • Melindungi dan merangsang keupayaan normal badan dalam mengekalkan sel-sel hati yang sihat.
  • Ektrak biji benih Pokok Susu Tisel membantu membuat protein yang membantu sel-sel hati tumbuh semula.
  • Mengandungi ramuan yang dapat membantu mengekalkan aliran hempedu
  • Menawarkan bahan-bahan botani yang melindungi sel-sel hati
  • Membantu badan mengeluarkan toksin.

2. Herb-lax


  • Membersihkan najis yang tersekat
  • Merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan dalam tubuh kita
  • Membantu masalah sembelit
  • Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus (natural bowel movement) dan secara langsung membantu masalah sembelit
  • Mengempiskan perut
  • Membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. Sesuai di ambil seperti biasa atau dicampurkan dalam air panas, sebagai minuman teh herba.

3. Alfalfa Complex


Alfalfa dikenali sebagai diuretik, pembersih badan dan penyahtoksik . Ia merangsang aliran hempedu, dan mengikat dengan logam berat dan membuang mereka dari sistem anda. Ia juga membantu melindungi dari radiasi dan membantu mengawal bau badan. Selain itu, ia mencuci hati, darah dan usus - ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot. 

Bila tubuh bebas toksin, penyerapan nutrien baik dari makanan harian mahupun dari supplemen atau vitamin akan berlaku lebih optimum =)

Hubungi saya:
Contact: 0163031954
COD area: Sg.Petani dan Permatang Pauh & Seberang jaya

No comments:

Post a Comment