Tuesday, April 29, 2014

Kurus Dengan Sihat: Shaklee Ada Caranya

Assalamualaikum..

Bercerita mengenai kurus, semua orang mengimpikannya, memiliki badan yang langsing ala-ala model/artis bollywood. Adakah artis-artis ini memang kurus secara semulajadi, makan banyak pun tak jadi apa, badan masih kekal langsing?

Semestinya tidak, bukan? Saya percaya, mereka mempunyai pelan diet yang ketat. Tak boleh nak claim yang mereka juga menggunakan produk Shaklee, nanti saya kena saman pula. =) Tapi, mungkin ada kan? Sebab Shaklee ni dah established worldwide sejak lebih 50 tahun dah. Cuma di sini, saya ingin berkongsi dengan pembaca mengenai program INCH LOSS dengan Set Kurus Shaklee yang semakin diminati ini.

Ok, tanpa melengahkan masa, saya mulakan dengan ucapan BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM..

Set Kurus Shaklee terbahagi kepada tiga cara mudah!

1. Bakar / Pecah
2. Buang / detoks
3. Bina

Kurus dengan Shaklee dengan 3 langkah mudah, 3B ^_^



1. Bakar / pecah lemak dengan OmegaGuard @ Lecithin.

OmegaGuard
Omega 3 yang terkandung dalam Omegaguard berfungsi untuk menghalang pembentukan lemak dalam badan dan membantu menambah metabolisme supaya pembakaran lemak berlaku lebih cepat. Omega 3 juga memberi rasa kenyang lalu membantu mengurangkan pengambilan kalori dan membantu menurunkan berat badan.

Lecithin
Dikenali juga sebagai peng-emulsi lemak. Ini bermaksud, lecithin hanya menguraikan lemak menjadi molekul-molekul kecil yang akan memudahkan lemak tadi bergerak di dalam sistem pencernaan.

2. Buang / detoks dengan Alfalfa @ Herb-lax

Alfalfa
Berfungsi untuk menyingkirkan lemak dan kolesterol melalui sistem pencernaan. Pengambilan Alfalfa dalam jangka panjang akan menghapuskan lemak dan mengurangkan kolesterol.

Herb-lax 
Merangsangkan usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh.

3. Bina otot dengan ESP @ Cinch Shake 

ESP - Energizing Soy Protein 
Pengambilan protein di awal pagi boleh membantu anda untuk lebih berasa kekenyangan sehingga ke suatu tempoh yang lebih lama. Pengambilan protein akan membantu untuk mengisi kekosongan lemak yang telah dibakar dengan sel baru yang lebih sihat.

Cinch Shake (terdapat dalam 3 jenis perisa)
Kaya dengan protein. Protein penting digunakan untuk membina otot, dan ototlah yang menaikkan kadar metabolisme dan juga membakar kalori. Membantu menahan rasa lapar dan boleh membantu mengurangkan pengambilan makanan antara waktu makan.

Kenapa diet anda selama ini sering kali gagal?

Bila anda hendak menguruskan badan, pastikan anda mengikuti diet yang betul. Pada kebanyakan diet, anda kehilangan lemak dan otot. Apabila otot ini hilang, anda juga akan hilang keupayaan untuk membakar lemak, dan merendahkan kadar metabolisme anda. Jadi, apabila anda tidak meneruskan diet tersebut, anda tidak boleh membakar kalori seperti anda lakukan sebelum ini. Sebaliknya, berat badan akan bertambah berat. Kitaran ini akan berulang kali anda meneruskan diet.


Anda punya badan, anda buat pilihan, nak kurus secara sihat atau kurus cepat dan cepat pula naik semula bila berhenti diet. =)

Hubungi saya:
FB : https://www.facebook.com/eldamalissa 
FanPage: https://www.facebook.com/healthybetteryou
Email: mylovehds@gmail.com Contact: 0163031954
 COD area: Sg.Petani dan Permatang Pauh & Seberang jaya

No comments:

Post a Comment