Sunday, August 03, 2014

Dalam Persimpangan Jalan

Saya dalam dilema..



Argghh..!! Sukarnya nak buat keputusan.

Tawaran biasiswa TPM UiTM harus ku terima dan teruskan ataupun tidak?

Memang sebelum ni mengharapkan dapat tawaran ni.. tapi, masa tu sebagai pensyarah kontrak dan pelajar separuh masa. Tapi, sejak dah ditamatkan kontrak dan dan stay rumah selama lebih setahun, melihat anak-anak membesar depan mata, buatkan saya semakin berat hati untuk mula bertugas di luar dan tawar hati nak belajar semula.

Saya tak kisah hidup sederhana, sebab saya pun bukan jenis kaki shopping, hidup bermewah, pakai barang branded. Jadi, pada fikiran saya, kalau tak kerja pun, suami saya sebenarnya mampu untuk menyara kami. Tapi, entah lah...



Kesayangan hamba..


Seronok melayan mereka walau kekadang menguji kesabaran.. 

Saya nak bersama anak-anak, ada planning untuk masa depan anak-anak saya. Dafinah pula sangat manja dan masih menyusu badan sepenuhnya. Dia akan menangis tiap kali bangun pagi, tengok saya takda di sisi. Tapi, suami pula seperti sangat menggalakkan saya untuk teruskan ja pengajian master ni sebab peluang dah depan mata.

Ya Allah..
Sayunya hati..
Mengalir dah airmata..

No comments:

Post a Comment