Sunday, August 31, 2014

Ubat Sembelit Untuk Anakku

Assalamualaikum..

Cerita tentang si kakak yang mempunyai masalah sembelit yang agak teruk.
Bekalan meal shakes dia dah habis dalam lebih kurang seminggu. Sebab masih belum berkesempatan untuk drive to Shaklee Penang Branch, kami pun menunda hajat mendapatkan meal shakes tu. Dalam minggu tu juga, Damia a.k.a Jiejie (nama manja di rumah) asyik stress dan menangis. Agaknya emosi dia pun tak stabil. Apa tidaknya, sembelit teruk. Sehingga 3 hari tak melabur, memang dia akan buat perangai saja. Bukan salah dia pun sebenarnya :(

Sebelum mula memberi dia meal shakes dahulu, selalunya hari ketiga dia meneran tanpa hasil, kami akan memasukkan ubat melalui dubur dia. Tapi, kesian kan? Bayangkan najis dah keras sebab tiga hari mencuba tak juga keluar, tiba-tiba kita masukkan ubat yang akan memaksa dia membuang secepat mungkin. Memang kesan dia on the spot!

Semenjak saya menambah meal shakes ke dalam susu dia, hanya satu scoop kecil sehari, alhamdulillah, memang dia tak ada masalah membuang dah selepas itu. Kadang-kadang skip juga sehari dua, tapi tak ada dah adegan menangis dan bertempur dengan dia :D



Saya dah tak tertahan melihat keadaan dia yang agak stress, eyebag pun dah ada tau, punya banyak menangis dan tak cukup tidur. Kenapa pula?! Sebab dalam tidur, tiba-tiba dia boleh terjaga dan kata nak melabur. Tapi sudahnya menangis sahaja, pelaburan tidak berhasil! Petang semalam kami pergi ke penang untuk borong Meal Shakes bersama GLA complex promosi 2 set!

Tengok, siapa yang rasmikan Meal Shakes ni! :D
.
.
.


Si adik @ Dafinah a.k.a Meimei! Dia memang sangat suka dengan Meal Shakes ni. Tapi, dia tak minum susu selain susu ibu, fresh dari tank pula tu. Jadi Meal Shakes ni dia ratah macam tu sahaja! Mesti sedap sangat kan? Hehe. Memang sedap pun, rasa vanilla. Tak apalah dia nak makan begitu sahaja, janji tak lebih dos, dan disamping boleh menaikkan selera makan dia dan juga bagus jntuk imunisasi tubuh. Alhamdulillah. Meal Shakes memang sangat serasi dengan Jiejie, mampu mengatasi masalah sembelit dia.

Harga setong adalah RM 113.75, berat bersih 544 gram. Sukatan pengambilan adalah bergantung pada usia anak. Setong boleh tahan hingga 3 bulan. Berbaloi yer.

Jika ingin membeli secara online dan membayar dengan menggunakan kad kredit atau kad debit anda, klik icon di bawah yer :) Terima kasih.

< Beli Meal Shakes >


**Kos penghantaran adalah RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM20 untuk SABAH & SARAWAK.

 ** Setelah anda membeli menerusi online, boleh lah menghubungi saya untuk mengetahui cara makan suplemen yang sesuai atau juga boleh lihat pada Jadual Makan di atas :)

 ** Atau jika anda ingin menikmati diskaun sehingga 25%, boleh lah mendaftar sebagai ahli shaklee :) Baca sini (link) keistimewaan menjadi ahli :)

 Hubungi untuk konsultasi percuma & maklumat lanjut
---------------------------------------------------
Elda Malissa ✿Shaklee
Independent Distributor [ ID No : 1063253 ]
 ✎ PM : https://www.facebook.com/messages/healthybetteryou
 ✆ Contact No | :016 303 1954 @ 019 353 7313
 ✍ Blog: http://lovethepreciouslife.blogspot.com/
 COD : Sekitar Sg. Petani, Seberang Jaya dan Permatang Pauh.


 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **


No comments:

Post a Comment