Wednesday, September 03, 2014

Susu Ibu Memang Power!

Assalamualaikum..

Apakah cerita anda sebagai seorang ibu yang exclusively breastfeed anak anda yer? Alhamdulillah. Penyusuan susu ibu untuk anak kedua saya, Dafinah a.k.a Meimei saya boleh katakan sangat BERJAYA!! Hihi. Sebab dia dah berusia 2 tahun 2 bulan dah sekarang, tapi, masih menyusu badan. DIRECT BREASTFEED tau! Nak nanges ummi! Botol memang dah lama reject, sejak umur tak sampai setahun pun.

Ada pros and cons bila exclusive DIRECT breastfeeding ni. Prosnya, saya dah tak perlu membasuh botol storage banyak-banyak dan breastpump parts. Anak akan menyusu on demand, so automatically, breast akan sentiasa hantar signal kepada tak, bahawa susu sentiasa diperlukan. SUPPLY AND DEMAND concept.

Yang menjadi consnya, budak ni menjadi terlalu attached kat ummi dia. Segala-galanya nak pada ummi. Haha. Nak ke tandas pun macam kena sepantas gila melaksanakan hajat, sebab ada budak tu akan kejar kita ke bilik air kecil tu, dan mula banging on the door! Stress, memang stress kekadang.. Hihi. Itu sebab saya ambil B-complex setiap hari, kawal stress. :D Lagi satu, dia memang tak boleh kot tengok umminya sibuk buat kerja lain. Waktu kita mula pegang laptop, waktu tu lah datang nak menyusu, lepas tu demand pula nak menyusu sambil baring atas katil, tak mahu dipangku. T__T

Memang mencabar tahap kesabaran tau melayan peel budak kecik ni. Hihi. Dah tiba masa untuk wean off, tapi saya masih tak sampai hati nak terus putus susu macam tu sahaja. Sebab tu, bila saya dapat panggilan untuk berkursus di Seremban selama 3 hari, saya menangis satu malam, mengenangkan nak tinggalkan Dafinah. Syukur alhamdulillah, Allah lembutkan hati suami untuk menemani saya ke Seremban sekali dengan anak-anak dan ibu mertua. :)


Kejadian berlaku di Jusco Aeon Seremban 2. :D


Bawang putih dan bawang merah. Haha. Berebut troli train. Satu food court bergema dengan suara tangisan! Ummi buat rileks ja. Penat balik dari berkursus pun tak habis lagi. Haha. Suami pun dah mengalah dah tu, both tak makan pujukan. :)


Apa yang membantu saya dalam menjayakan penyusuan susu ibu secara exclusive untuk anak saya? Yer, saya amalkan set milk booster dari Shaklee. Saya cuma ambil ESP dan Alfalfa sahaja. Tapi, supplemen bukan membanyakkan susu ibu yer, tetapi membantu ibu untuk sihat dan bertenaga untuk menghasilkan susu badan bagi memenuhi keperluan anak. :)




Hubungi untuk konsultasi percuma & maklumat lanjut: 
---------------------------------------------------
 Elda Malissa
 ✿Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1063253 ]
 ✎ PM : https://www.facebook.com/messages/healthybetteryou
 ✆ Contact No | :016 303 1954 @ 0163031954
 ✍ Blog: http://lovethepreciouslife.blogspot.com/
 COD : Sekitar Sg. Petani, Seberang Jaya dan Permatang Pauh.

 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **


**Kos penghantaran adalah RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM20 untuk SABAH & SARAWAK.

** Setelah anda membeli menerusi online, boleh lah menghubungi saya untuk mengetahui cara makan suplemen yang sesuai atau juga boleh lihat pada Jadual Makan di atas :)

** Atau jika anda ingin menikmati diskaun sehingga 25%, boleh lah mendaftar sebagai ahli shaklee :) Baca sini (link) keistimewaan menjadi ahli :)


No comments:

Post a Comment