Sunday, July 13, 2014

Aku Ingin Hamil Lagi

Assalamualaikum..

Rindu dengan bau baby.. 1st day kelahiran Dafinah :)

Tajuk macam saspen ek..? Memang, memang saya teringin nak hamil lagi. Dafinah lagi seminggu dah umur 2 tahun. Kalau ikut perancangan kami (actually saya jer yang terlebih excited ;p), nak anak setiap 2 tahun. Maksudnya, 2010, 2012 dan tahun ni pun kena beranak lagi. Tapi, kita merancang, namun perancangan Allah juga yang terbaik :) 
Hold dulu sehingga selesai pengajian Master saya, insyaAllah 2016 pula :) Doakan yer..

Budak yang lagi seminggu nak sambut 2nd birthday. Sitting and holding PS console like a PRO! :D

Bercerita mengenai keinginan nak hamil, tidak semua pasangan bernasib baik hamil dengan mudah atau cepat sejurus selepas mendirikan rumah tangga. Ada yang kena tunggu bertahun, ada yang hadapi masalah kesuburan, kesihatan. Tetapi, bukan kata kita takkan dapat anak sampai bila-bila. Mungkin Allah nak memberi ujian kecil pada kita supaya kita sentiasa meminta kepadaNya. Dia hendak kita berusaha, dan ujian dari Dia adalah tanda Dia sayang pada kita. Betul kan?

Mungkin ada antara pasangan yang dah mencuba pelbagai cara atau perubatan baik tradisional mahupun moden untuk berusaha hamil. Dari kos ratusan hingga ribuan ringgit tapi masih belum berjaya. 

Dah cuba Shaklee? Jadi, kat sini saya nak berkongsi pengalaman-pengalaman pengguna GLA Complex yang telah berjaya hamil. Tidak sia-sia mencuba. Dan tidak rugi mencuba. Dahlah murah jer, tak sampai RM100 pun sebotol. Tapi kalau sekadar ingin spend duit sikit pun untuk seorang zuriat adakah anda perlu berkira? Zuriat tidak boleh dinilai dengan wang ringgit kan. Kalau ada yang fikir 10x untuk cuba GLA ni jika merasakan mahal, taktau la pulak kan. Dari mencuba rawatan yang kosnya beribu-ribu, apa salah kalau mencuba GLA dulu.

Ramai dah sebenarnya yang berjaya hamil dengan pengambilan GLA complex ni. Ada yang mengambilnya secara individu iaitu isteri sahaja yang ambil. Sebab kadang-kadang isteri mengalami period yang tidak teratur. jadi susah untuk menjangka waktu subur. Pengambilan GLA ini jugak adalah salah satu dari usaha untuk betulkan kembali kitaran period selain boleh meningkatkan peluang untuk cepat hamil





Ada juga yang mengambilnya bersama-sama suami. Jika untuk suami amatlah digalakkan untuk mengambil Zink dan Vitamin E. Kenapa ianya perlu diambil oleh lelaki? Kerana kedua-duanya membantu untuk kesihatan sperma dan meningkatkan "sperm count". Kadang ada suami yang bermasalah dengan jumlah sperma yang kurang. Ada juga yang mempunyai sperma yang banyak namun tidak berkualiti. Dari situlah kita berusaha untuk dapatkan kualiti di tahap terbaik.




Ingin dapatkan GLA Complex dan bayar menggunakan Debit @ Credit Card?
Klik link di bawah
.
.

.
.

Nak tahu bagaimana boleh tingkatkan kesuburan? Klik sini >> Tips Tingkatkan Kesuburan


Ingin dapatkan Set Lengkap Kesuburan Shaklee? Klik sini >> Set Lengkap Kesuburan



**Kos penghantaran adalah RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM20 untuk SABAH & SARAWAK. 

Setelah anda membeli menerusi online, boleh lah menghubungi saya untuk mengetahui cara makan suplemen yang sesuai atau juga boleh lihat pada Jadual Makan di atas :) 
Atau jika anda ingin menikmati diskaun sehingga 25%, boleh lah mendaftar sebagai ahli shaklee :) Baca sini (link) keistimewaan menjadi ahli :) 

Hubungi untuk konsultasi percuma & maklumat lanjut: 
--------------------------------------------------- 
Elda Malissa 
✿Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1063253 ] 
✆ Contact No | :016 303 1954 @ 0163031954 
COD : Sekitar Sg. Petani, Seberang Jaya dan Permatang Pauh. 

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

No comments:

Post a Comment