Saturday, July 26, 2014

Cara Buat Order Melalui eSell Dari Blog

Assalamualaikum..

Terujanya bila Shaklee mula memperkenalkan satu lagi kemudahan yang dinamakan eSell khas buat pengguna dan sid (shaklee Independant Distributor) untuk membuat order dengan lebih senang dan pantas.

Apa dia eSell ni? Ianya adalah satu link yang diletakkan dalam blog atau mana-mana media social dan dari link tersebut customer atau pelanggan yang ingin membeli produk shaklee hanya perlu klik link dan buat order sendiri.

Kelebihan menggunakan eSell.


tidak perlu perantara. Customer tidak perlu menghubungi SID (shaklee independant distributor) untuk membeli dan survey harga, hanya klik link dan anda boleh uruskan pembelian sendiri sama seperti kita membeli produk online yang lain.

Tidak perlu transfer duit pada SID/penjual kerana anda boleh membuat order sendiri melalui penggunaan kad kredit/debit anda.

► customer akan rasa lebih selamat kerana tiada risiko ditipu kerana tidak perlu berhubung dengan penjual kerana boleh membuat order sendiri mengikut pilihan masing-masing.

harga adalah standard di mana semua link yang anda jumpa tidak kiralah dari blog/fb atau mana-mana media social yang lain akan menunjukkan harga yang sama. Jadi anda boleh jimatkan masa dengan tidak melakukan perbandingan harga kerana semua harga adalah sama.

► Dengan membuat order sendiri, semua maklumat anda adalah perlu diisi sendiri dan anda boleh membeli menggunakan kad debit/kredit anda sendiri. Produk akan diproses oleh Shaklee Malaysia dan dihantar terus ke pintu rumah anda.

Lebih menjimatkan masa kerana anda boleh melakukan segala-galanya hanya di hujung jari.

Di sini saya sertakan langkah-langkah untuk anda membuat order sendiri.

Bagi pengguna blog dan ingin membuat belian dari blog saya, anda boleh membuat belian online dengan cara-cara berikut :)

1) Klik icon yang berada di bahagian bawah setiap entry blog seperti di dalam gambarajah di bawah:


2) Setelah klik anda akan dibawa ke link online ordering agreement dimana anda perlu click pada agree dan next untuk ke page seterusnya


3) Setelah next anda akan dibawa pula ke tempat dimana anda boleh pilih produk yang perlu di beli. Setelah pemilihan dibuat anda boleh terus checkout 



4) Isi ditempat kosong details yang diperlukan untuk penghantaran terus ke tempat yang anda ingini, perlus diketahui penghantaran adalah 3 hari bekerja dan penghantaran adalah melalui GDEX atau CITILINK.


5) Setelah semua detail diisi anda perlu mengesahkan alamat, no telefon dan kuantiti barang yang diorder adalah tepat dan sama. Seterusnya proceed for payment


6) Anda boleh menggunakan CREDIT CARD atau pun DEBIT CARD anda dan confirm payment


7) Print order anda supaya memudahkan tracking semula 


Mudah kan??  Hanya klik-klik sahaja dan barang akan sampai di hadapan pintu rumah anda. Jika ada sebarang masaalah berkaitan order, cara makan dan sebagainya..anda boleh hubungi saya seperti biasa. Saya akan berikan consultation yang terbaik!!!
Macam mana pulak kalau tiada DEBIT atau CREDIT CARD?? Tiada masaalah..boleh buat belian melalui saya terus dan saya akan poskan terus kepada anda menggunakan khidmat Pos Laju.


**Kos penghantaran adalah RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM20 untuk SABAH & SARAWAK. 

** Setelah anda membeli menerusi online, boleh lah menghubungi saya untuk mengetahui cara makan suplemen yang sesuai atau juga boleh lihat pada Jadual Makan di atas :) 

** Atau jika anda ingin menikmati diskaun sehingga 25%, boleh lah mendaftar sebagai ahli shaklee :) Baca sini (link) keistimewaan menjadi ahli :) 


Hubungi untuk konsultasi percuma & maklumat lanjut: 
--------------------------------------------------- 
Elda Malissa 
✿Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1063253 ] 
✎ PM : https://www.facebook.com/messages/healthybetteryou 
✆ Contact No | :016 303 1954 @ 0163031954 
✍ Blog: http://lovethepreciouslife.blogspot.com/ 
COD : Sekitar Sg. Petani, Seberang Jaya dan Permatang Pauh.

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **


No comments:

Post a Comment