Monday, September 08, 2014

Atasi Masalah Keputihan Dengan Alfalfa

Assalamualaikum.

Bertemu lagi di ruang maya ini. :D Alhamdulillah masih bertahan dalam group #RTI yang ala-ala militan gaya trainingnya. Tak selesai tugasan dalam masa yang ditetapkan akan ditendang keluar tanpa belas kasihan. Haha. Ganas tau! Tapi, tak mengapa, sebab ianya untuk kebaikan saya juga. >_<


Kadang-kadang kita ni memang wajib dipaksa dan diugut dalam melaksanakan sesuatu. Bila diugut untuk ditendang keluar dari group bimbingan eksklusif tu, barulah seperti tak menang tangan melakukan tugas harian. Menulis sekurang-kurangnya 2 entry sehari :D Yalah, jangan menjadi antara orang-orang yang rugi melepaskan peluang yang baik di depan mata. (Panjangnya saya membebel. Hahaha) !

Ok, berbalik kepada tajuk entry hari ini. Mengatasi masalah keputihan dengan Alfalfa Complex. Sebelum itu, mari belajar sedikit tentang keputihan.


Apa itu keputihan? 


Keputihan adalah lelehan lendir yang keluar dari faraj. Rasanya masalah keputihan ini, setiap wanita mengalaminya. Cuma, keputihan yang dialami adalah berbeza. Keputihan ini boleh dikelaskan sebagai normal dan abnormal.

Keputihan normal


Keputihan normal adalah apabila lelehan tadi hanya berwarna putih dan jernih, tiada bau, dan tidak mendatangkan radang atau kegatalan pada vagina.

Keputihan abnormal


Jika anda perhatikan keputihan itu bertukar ke warna kekuningan atau kehijauan, kemungkinan besar anda mengalami jangkitan pada faraj. Lebih-lebih lagi apabila ianya disertai dengan radang dan kegatalan pada faraj. Selalunya keputihan abnormal ini menghasilkan bau hanyir, terdapat gumpalan seperti susu basi atau cheese pada seluar dalam @ panty liner anda.

Penyakit paling biasa yang menyebabkan perubahan lendiran faraj adalah jangkitan seksual seperti Bacterial Vaginitis, Candida Vaginitis, Trichomonas Vaginitis, Gonorea, Chlamydia atau Herps.

Apa yang perlu anda lakukan bila mengalami keputihan abnormal?


1. Anda dinasihatkan untuk mendapatkan pemeriksaan dan khidmat nasihat doktor. Ini bertujuan untuk memastikan samada lendiran faraj yang anda alami adalah lendiran biasa dan tiada sebarang jangkitan.

2. Gunakan alas seluar dalam iaitu panty liner untuk mengurangkan lendiran dan radang pada kemaluan. Pastikan bahagian sulit sentiasa kering iaitu menukar panty liner dengan kerap. Elakkan menggunakan wangian atau pencuci antiseptik.

3. Jika sudah berkahwin dan kerap melakukan hubungan kelamin, dinasihatkan untuk melakukan ujian pap smear dan pemeriksaan pelvis. Ini untuk menghalang terjadinya jangkitan kepada suami jika anda disahkan menghidap jangkitan pada faraj.

Terdapat petua tradisional untuk merawat keputihan iaitu dengan meminum air rebusan pucuk pegaga 2 gelas sehari.

Namun, jika anda jenis liat dan hendak mudah sahaja, anda digalakkan mengambil Alfalfa Complex sebagai alternatif untuk merawat keputihan :D



Antara kelebihan dan manfaat Alfalfa Complex adalah:


  • Ianya diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago Sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos / baja bebas kimia.  
  • Alfalfa dikenali sebagai "Raja segala tumbuhan".
  • Kaya dengan protin, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. 
  • Mencuci hati, darah dan usus - memhilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
  • Meneutralkan asid dalam badan.
  • Merawat masalah keputihan pada wanita.
  • Bertindak sebagai kacip fatimah kepada para isteri. 
  • Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan jangkitan dalam tubuh. 
Terdapat 1001 lagi kebaikan dan manfaat anda dapat dari Alfalfa :)


Jom tengok testimoni pula.








Dapatkan Alfalfa sebagai alternatif untuk merawat keputihan anda!


Hubungi untuk konsultasi percuma & maklumat lanjut: 
---------------------------------------------------
 Elda Malissa
 ✿Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1063253 ]
 ✎ PM : https://www.facebook.com/messages/healthybetteryou
 ✆ Contact No | :016 303 1954 @ 0163031954
 ✍ Blog: http://lovethepreciouslife.blogspot.com/
 COD : Sekitar Sg. Petani, Seberang Jaya dan Permatang Pauh.

 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

**Kos penghantaran adalah RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM20 untuk SABAH & SARAWAK.

** Setelah anda membeli menerusi online, boleh lah menghubungi saya untuk mengetahui cara makan suplemen yang sesuai atau juga boleh lihat pada Jadual Makan di atas :)

** Atau jika anda ingin menikmati diskaun sehingga 25%, boleh lah mendaftar sebagai ahli shaklee :) Baca sini (link) keistimewaan menjadi ahli :)


1 comment:

  1. Cubalah alfalfa complex shaklee sebagai alternatif untuk merawat keputihan. Anda pasti berpuas hati :)

    ReplyDelete