Tuesday, September 30, 2014

Kesan Suplemen Tidak Memuaskan. Apakah Sebabnya?

Kesan Suplemen Tidak Memuaskan. Apakah Sebabnya?

Assalamualaikum..


Entry semalam saya dah berkongsikan kenapa kesan suplemen shaklee tak seperti yang diharapkan. Salah satunya adalah disebabkan oleh lambakan toksin dalam tubuh yang mengganggu penyerapan optimum vitamin tersebut oleh badan. Jadi, hari ini kita panjangkan lagi entry tersebut dengan meng'higlight' pula dari segi cara kita mengamalkan pengambilan vitamin ini.

Kenapa klien A makan set kurus shaklee menunjukkan kesan yang sangat positif, hilang 3 kg dalam masa sebulan, tetapi mengamalkan set yang sama, klien B tidak mengalami sebarang perubahan?



Mari kita senaraikan antara sebab-sebabnya.

1. Kurang minum air kosong!
Kebanyakan dari kita memang sangat kurang minum air masak kan? Lebih gemar minum air manis. Air masak @ air kosong yang cukup sangat penting untuk membolehkan proses serapan vitamin / suplemen berlaku secara optimum. Kita disarankan untuk minum air masak sebanyak 2.5 - 3 liter sehari. Pengambilan air manis hanya akan meningkatan kepekatan darah dan menyumbang kepada gejala kegemukan.

2. Makan tidak konsisten!
Inginkan kesan yang cepat tetapi makan vitamin ikut suka bila-bila teringat sahaja! Mana boleh macam tu. Lepas tu salahkan produk pula tak berkesan. Jika anda makan hanya konsisten 7 hari, lepas tu masih tak nampak kesan yang diinginkan, terus salahkan produk. Vitamin Shaklee bukan seperti produk lain yang claim 7 hari wajah putih glowing bla bla bla. By fact, tak seorang pun sid (yang beretika) akan claim macam tu. Vitamin shaklee adalah dari bahan semulajadi tanpa pengawet, jadi, kesan adalah mengambil masa 90 hingga 120 hari untuk menampakkan kesan terbaik. Konsisten dan istiqammaha, OK!

3. Elakkan makan sekaligus.
Ada yang malas nak makan ikut jadual. Masa teringat nak makan vitamin tu, masa tu dia bantai semua sekaligus dalam satu masa. Jangan makan sekali harung semua vitamin. Kesian pada buah pinggang anda bekerja keras memproses semua vitamin sekaligus. Kalau anda rajin minum air kosong, tak mengapa lah juga kan. Ada yang lagi dahsyat tu, makan semuanya sebelum tidur! Masa tidur adalah ketika badan berehat. Hanya vitamin tertentu sahaja disarankan ambil sebelum tidur. Jadi, please makan ikut jadual.

4. Elakkan kafein.
Kebanyakan coffee lovers ni tak berapa gemar nak amalkan suplemen, sebab kafein dengan vitamin adalah tidak serasi bersama. Peminat coffee boleh mengambil vitamin, tetapi anda perlu menjarakkan masa pengambilan vitamin dengan coffee time anda. Kandungan kafein akan merosakkan vitamin yang diambil, jadi ianya adalah suatu pembaziran jika kafein dan vitamin diambil bersama. Kurangkan kafein jika anda tidak boleh meninggalkannya langsung.




 Hubungi untuk konsultasi percuma & maklumat lanjut: 
--------------------------------------------------- 
 Elda Malissa 
 ✿Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1063253 ] 
 ✎ PM : https://www.facebook.com/messages/healthybetteryou 
 ✆ Contact No | :016 303 1954 @ 0163031954 
 ✍ Blog: http://lovethepreciouslife.blogspot.com/ 
 COD : Sekitar Sg. Petani, Seberang Jaya dan Permatang Pauh. 

 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

**Kos penghantaran adalah RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM20 untuk SABAH & SARAWAK.

** Setelah anda membeli menerusi online, boleh lah menghubungi saya untuk mengetahui cara makan suplemen yang sesuai atau juga boleh lihat pada Jadual Makan di atas :)

** Atau jika anda ingin menikmati diskaun sehingga 25%, boleh lah mendaftar sebagai ahli shaklee :) Baca sini (link) keistimewaan menjadi ahli :)


No comments:

Post a Comment