Thursday, September 04, 2014

Vitamin Untuk Kesuburan

Tahap kesihatan yang baik adalah penting untuk meningkatkan kesuburan dan untuk wanita selamat menjalani peroses kehamilan dan kelahiran. Peranan vitamin dalam penjagaan kesihatan tubuh badan memang telah diketahui umum. Vitamin meningkatkan immunity atau ketahanan badan untuk melawan penyakit dan menangkis serangan berbagai jeniis kuman yang merbahaya.
Vitamin bertindak untuk mempertahan keutuhan sel-sel dan serta mencegah kerosakkan. Terdapat banyak jenis vitamin seperti A, B ( B1 - 12), C , D. E, K dan setengah vitamin penting bagi fungsi organ yang khusus seperti Vitamin A adalah penting bagi kesihatan mata dan penglihatan. B6 dan B12 penting bagi sistem urat saraf.
Apakah vitamin yang penting bagi sel-sel benih dan peranakan?


✿ Zinc 
Merupakan suplemen yang sangat penting untuk kesuburan terutamanya buat lelaki. Ia membantu menjaga fungsi organ seksual dan penghasilan hormon testosterone. Kekurangan zinc pada lelaki akan menjejaskan bilangan, pergerakan dan kesihatan sperma. Zinc juga membantu meningkatkan kesuburan bagi wanita. Ia membantu hormon oestrogen dan progesterone berfungsi dengan baik dan membantuk menghasilkan telur yang matang dan berkualiti untuk proses persenyawaan.

✿ Vitamin E
Merupakan suplemen penting untuk kesuburan lelaki. Antara keunikan Vitamin E keluaran Shaklee adalah ianya dilengkapi dengan Selenium, salah satu unsur penting untuk meningkatkan kuantiti sperma pada lelaki dan mengurangkan risiko kecacatan pada bayi. Vitamin E sering digunakan oleh pakar kesuburan dalam kaedah rawatan IVF. Ia merupakan sejenis antioxidant yang mampu meningkatkan kesuburan.


✿ Vitamin C
Bagi lelaki, vitamin C membantu mencegah penggumpalan sperma dan menjadikannya lebih bergerak aktif (sesuai untuk perokok). Bagi wanita, ia membantu mengawal keseimbangan hormon, menguatkan sistem imunisasi dan meningkatkan kesuburan. Keunikan Vita-C Shaklee adalah pada sistem "sustained release" di mana vitamin C akan dilepaskan secara perlahan dan akan bertahan lebih lama dalam badan.



Ingin mencuba set kesuburan lengkap shaklee? 

Hubungi untuk konsultasi percuma & maklumat lanjut:  
-------------------------------------------------
Elda Malissa 
✿Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1063253 ] 
✎ PM : https://www.facebook.com/messages/healthybetteryou 
✆ Contact No | :016 303 1954 @ 0163031954 
✍ Blog: http://lovethepreciouslife.blogspot.com/ 
COD : Sekitar Sg. Petani, Seberang Jaya dan Permatang Pauh. 

 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

**Kos penghantaran adalah RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM20 untuk SABAH & SARAWAK. 

** Setelah anda membeli menerusi online, boleh lah menghubungi saya untuk mengetahui cara makan suplemen yang sesuai atau juga boleh lihat pada Jadual Makan di atas :) 

** Atau jika anda ingin menikmati diskaun sehingga 25%, boleh lah mendaftar sebagai ahli shaklee :) Baca sini (link) keistimewaan menjadi ahli :) 

2 comments:

  1. Alhamdulillah dengan izin Allah ramai berjaya hamil..
    www.annur-shoppe.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Yup, memang betul. :)
    Satu lagi kebaikan mencuba set kesuburan shaklee ialah kos yang jauh lebih murah, di samping bonus2 kesihatan yang lain :)

    ReplyDelete