Sunday, September 28, 2014

Testimoni: Meal Shakes Mengatasi Sembelit Dan Tingkatkan Selera Makan Anak

Testimoni: Meal Shakes Mengatasi Sembelit Dan Tingkatkan Selera Makan Anak




Assalamualaikum..





Sebelum ini saya telah beberapa kali berkongsi mengenai anak sulung saya, Damia yang sering sembelit dan kurang selera makan. Setelah mula mencampurkan Meal Shakes ke dalam susu dia sekali sehari, alhamdulillah, sembelitnya segera dapat diatasi. Memang mudah sangat dia membuang. Tak ada dah menangis-nangis, tangan dan kaki sejuk berpeluh meneran. Paling kesian, selalunya jika dia sembelit, dua hingga 3 hari juga dia dah mula meneran kemudian berhenti, meneran lagi, dan berhenti. 

Walau sembelit dia dah tak jadi, tapi selera makan dia masih tak ada peningkatan sangat di awal-awal dia mula minum meal shakes bersama susu formula. Selera dia sekejap ok, sekejap tak ok. :D (ikut menu ummi dia masak juga kot. Hihi..) Namun, yang bestnya, Damia jarang sangat sakit. Kalau demam batuk 3 serangkai tu, dia memang tak makan ubat (kes anak bermusuh ketat dengan ubat ^__^ ). Selalunya saya akan tingkatkan dos meal shakes ke dalam susu dia. Jika biasa sehari satu sudu teh sahaja, ketika sakit demam, saya akan bancuh dua kali meal shakes. 

Meal shakes ni adalah sumber multivitamin yang lengkap dengan 28 jenis vitamin dan mineral perlu. Ianya dalam bentuk serbuk tepung, berperisa french vanilla yang sedap! Kalau tak sedap, takkan si adik ni asyik minta meal shakes ni untuk diratah begitu sahaja! Hihi.



Cara bancuh adalah hanya 1 sudu kecil sahaja sehari, campurkan ke dalam minuman kegemaran anak. Sangat menjimatkan. Setin yang berat dia adalah 544 gram tu, tahan berbulan lamanya. Harga pun tak lah mahal mana, RM113.75 setin. Tapi sebab saya adalah ahli shaklee, jadi saya jimat lebih banyak lah. Itu yang tak rugi mendaftar sebagai ahli tu. :D

Jadi, jika anak anda mengalami masalah sembelit dan kurang selera makan, sangat-sangat digalakkan untuk memberi anak anda meal shakes. Produk Shaklee dah terbukti berkesan dan selamat. Ramai ibu bapa telah mencubanya dan berpuashati. Tetapi peringatan kepada ibu bapa, makanan seimbang masih perlu diusahakan untuk diberi kepada anak-anak anda. Ajar anak-anak untuk makan sayur, buah-buahan dan makanan sihat yang lain. Suplemen hanya sebagai alternatif atau makanan tambahan sahaja dan bukannya replacement kepada makanan berkhasiat yang disarankan oleh badan-badan kesihatan. 


***# Oh, yang nak rekod kat sini adalah improvement yang kakak Damia tunjuk sejak minggu lepas. Kini Damia tidak lagi menggunakan khidmat lampin pakai buang untuk ber*k. Hahaha. Sekarang dia dah boleh dipujuk untuk ber*k di dalam bilik air, jimat lagi duit untuk pampers :D. Alhamdulillah. 

PROMOSI MEAL SHAKES SEPT - OKT 2014

******BUY 3 FREE 1********





Hubungi untuk konsultasi percuma & maklumat lanjut: 
--------------------------------------------------- 
 Elda Malissa 
 ✿Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1063253 ] 
 ✎ PM : https://www.facebook.com/messages/healthybetteryou 
 ✆ Contact No | :016 303 1954 @ 0163031954 
 ✍ Blog: http://lovethepreciouslife.blogspot.com/ 
 COD : Sekitar Sg. Petani, Seberang Jaya dan Permatang Pauh. 

 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

**Kos penghantaran adalah RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM20 untuk SABAH & SARAWAK. 

** Setelah anda membeli menerusi online, boleh lah menghubungi saya untuk mengetahui cara makan suplemen yang sesuai atau juga boleh lihat pada Jadual Makan di atas :) 

** Atau jika anda ingin menikmati diskaun sehingga 25%, boleh lah mendaftar sebagai ahli shaklee :) Baca sini (link) keistimewaan menjadi ahli :) 


No comments:

Post a Comment