Thursday, September 11, 2014

Cinch Energy Mix Tea vs Instant Coffee

Assalamualaikum.

Petang begini, anak-anak pun tengah tidur, barulah berpeluang untuk memulakan tugas sebagai WAHM dengan lebih tenang :)

Tapi, cuaca mendung, redup seperti nak hujan. Bila waktu sunyi dan angin sepoi-sepoi bahasa menyusup masuk melalui tingkap, mata saya juga mulai berat. Haha. Awat bahasa skema sungguh hari ini, seperti berpujangga pula. Tak apalah kan. :p

Sebab nak tahan mata dari mengantuk, saya bancuh kopi 3 in 1. Sambil dinikmati dengan kek butter marble yang saya buat semalam. Tapi, saya tersilap rupanya, sebab kepala mula pening! Yang ni pasti sebab saya minum kopi ni. :D (tak pasal-pasal kopi disalahkan. Haha)

Sebab itu saya lebih suka memilih untuk minum cinch energy mix tea apabila saya ingin kembali segar untuk membuat kerja dan tugasan. Tapi, buat masa ni tak ada stok di rumah. Harus beli lagi ni bulan hadapan :)


Keistimewaan cinch energy mix tea ni, pada saya, memang banyak sangat kebaikan dan manfaatnya. Sebab itu saya sangat suka!!

Dulu saya memang penggemar nescafe 3 in 1. Kalau boleh bancuh sendiri, saya bancuh pekat sepekatnya, nescafe bersama susu pekat manis. Baru betul-betul holiau! Tapi sejak mencuba Cinch Energy Mix Tea, saya terus beralih kasih sayang :D


Apa kebaikan Cinch Energy Mix Tea? Jom cek.


1) Sebagai penggalak tenaga segera. Hanya dengan bancuh satu paket kecil sahaja Cinch Energy Mix Tea, saya dapat memulihkan tenaga dengan segera. Kisah saya semasa berkursus di Seremban. Selepas mengambil satu paket sahaja, saya masih mampu bertenaga hingga ke tengah malam! Suami, anak-anak dan mak mertua pun dah pengsan lebih awal. Haha. Hari kursus esoknya, Director saya bertanya, "Awak tak penat ke? Wah, kagum sungguh, bertenaga yer!"

2) Sangat membantu anda untuk kurus. Memberi anda tenaga ketika berdiet. Green tea atau teh hijau yang terkandung dalam Cinch Energy Mix Tea ini mengandungi antioksidan yang sangat tinggi dan bertindak sebagai energy and metabolisme booster yang mampu membakar kalori sehingga 4 kali ganda. Manakala teh putih pula membakar lemak-lemak berlebihan dan menghalang penghasilan sel lemak tidak perlu.




3) Minuman yang mengandungi antioksidan yang sangat tinggi. Teh merah, juga dikenali sebagai polifenol adalah merupakan antioksidan yang begitu kuat dan dikaji sebagai pencegah kanser! Selain itu, ianya juga boleh menghalang tumor dari merebak. Polifenol membantu memulihkan kerosakan badan yang disebabkan oleh radikal bebas. Tahukah anda, antioksidan juga mampu meningkatkan kesuburan bagi lelaki. 

4) Cinch Energy Mix Tea ni unsweetened. Maksudnya tidak mengandungi gula. Bukan itu sahaja, ianya tanpa pewarna tiruan atau perisa tiruan. Instant coffee pula sebaliknya mengandungi kandungan gula yang tinggi. Sangat tidak sesuai untuk yang ingin berdiet. Sebab orang yang diet sebaiknya mengelak pengambilan gula pada kadar yang tinggi. 

Jom tengok testimoni mereka yang telah mencuba Cinch Energy Mix Tea Shaklee ni.









Tak mau cakap lebih-lebih mengenai Instant coffee ni, takut kena saman! Anda pengguna yang bijak, buat pertimbangan sewajarnya :)

Jom dapatkan Cinch Energy Mix Tea anda hari ini :)

Hubungi untuk konsultasi percuma & maklumat lanjut: 
--------------------------------------------------- 
 Elda Malissa 
 ✿Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1063253 ] 
 ✎ PM : https://www.facebook.com/messages/healthybetteryou 
 ✆ Contact No | :016 303 1954 @ 0163031954 
 ✍ Blog: http://lovethepreciouslife.blogspot.com/ 
 COD : Sekitar Sg. Petani, Seberang Jaya dan Permatang Pauh. 

 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

**Kos penghantaran adalah RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM20 untuk SABAH & SARAWAK. 

** Setelah anda membeli menerusi online, boleh lah menghubungi saya untuk mengetahui cara makan suplemen yang sesuai atau juga boleh lihat pada Jadual Makan di atas :) 

** Atau jika anda ingin menikmati diskaun sehingga 25%, boleh lah mendaftar sebagai ahli shaklee :) Baca sini (link) keistimewaan menjadi ahli :) 


No comments:

Post a Comment