Saturday, September 20, 2014

Masalah Sperma Kurang? Peranan COQ10 Meningkatkan Kesuburan Lelaki

Masalah Sperma Kurang? Peranan COQ10 Meningkatkan Kesuburan Lelaki

Assalamualaikum..
Minggu ni 3 kali kenduri dalam keluarga kami sahaja. Bermula dengan majlis pertunangan adik ipar perempuan yang bongsu sabtu lepas, khamis pula kenduri kahwin adik ipar lelaki. Hari ini majlis sambut menantu kat rumah kami. Penatnya. Tapi best lah makan sedap2 3 hari, tak perlu memasak, katering ja semua. 

Selamat pengantin baru pada yang baru mendirikan rumah tangga. Cepat-cepatlah menimang cahaya mata, tak perlu tunggu-tunggu. Setiap anak itu didatangkan bersamanya rezekinya sendiri. Jadi, usahlah risau tentang bab rezeki bila ahli keluarga bertambah.
Bagi yang dah lama berkahwin, dan masih gagal mendapatkan zuriat sendiri, berjumpalah dengan pakar sakit tuan/puan untuk ketahui masalah tentang kesuburan anda sehingga masih gagal mendapatkan cahaya mata.
Di sini saya ingin kongsikan tentang masalah kesuburan disebabkan kekurangan sperma normal dan aktif.  Sperma dihasilkan oleh kelenjar reproduksi lelaki bersama-sama air, campuran ini dipanggil semen atau air mani. Sperma pula benih lelaki yang keluar dari testis dan bergerak melalui epididymis.
World Health Organisation (WHO) telah menetapkan beberapa syarat untuk mendiagnosa air mani itu sihat.
  1. Jumlah spermanya tidak kurang 20 juta dalam satu milliliter (ml),
  2. Jumlah air mani sekurang-kurangnya 2 ml
  3. Total sperma yang dikeluarkan sekurang-kurangnya 40 juta.
  4. Sekurang-kurangnya 60 % dalam bentuk yang normal
  5. Sekurang-kurangnya 75% sperma mesti hidup
  6. Sekurang dari 50% sperma yang aktif bergerak (ke depan atau belakang)
  7. Sekurang-kurangnya 25% yang bergerak aktif ke hadapan
Bagaimana jika sperma anda adalah bukan seperti yang dinyatakan di atas? Bermakna anda mempunyai masalah sperma tidak normal. Untuk meningkatkan bilangan sperma yang lebih sihat, kami mencadangkan anda mengambil supplemen CoQ10.

CoQ10 berfungsi sebagai antioksidan yang dapat menghalang radikal bebas dari merosakkan sel-sel dan daya tahan tubuh. Di antara manfaat coQ10 adalah mencegah penyakit jantung, parkinson, tekanan darah tinggi, menstabilkan kolesterol tingga pada pesakit diabetes dan mencegah pembengkakan gusi. 

Tetapi bagaimana CoQ10 boleh membantu meningkatkan kualiti sperma lelaki?

Pelbagai kajian telah dilakukan untuk menguji keberkesanan CoQ10 dalam meningkatkan bilangan dan motiliti sperma. Kajian dilakukan terhadap sekumpulan lelaki yang mempunyai tahap kesuburan yang rendah. Mereka dibekalkan dengan CoQ10 sebanyak 200 mg setiap hari dan hasilnya menunjukkan peningkatan tahap motiliti sperma dalam air mani. 



CoQ10 berfungsi sebagai pengeluar tenaga dalam sel yang banyak berada di dalam mitochondrion. Ia menghasilkan ATP, iaitu molekul yang menghasilkan tenaga. Oleh itu, Coenzyme Q-10 (CoQ-10) adalah ibarat vitamin. Ia boleh dijumpai di dalam organ yang mempunyai tenaga yang banyak seperti jantung, hati, ginjal dan pankreas.

Pakar saintis memberikan teori bahawa Coenzyme Q10 menggalakkan penghasilan tenaga bagi sperma untuk bergerak lebih laju menuju ke telur ovum. Namun perkara ini perlu diberikan masa yang lebih untuk kajian yang lebih tepat. Namun tiada kesan sampingan yang merbahaya.

Dr. Zubaidi di dalam blognya mengatakan :
”Walaupun tidak ada doktor yang memberikan cadangan ubat ini, namun ada kajian yang menyokong keberkesanan supplement ini.”

Sumber : http://getpocket.com/redirect?url=http://drzubaidi.com/blog/coq10-membantu-kualiti-sperma-lelaki/

Kelebihan CoQHealth Plus Shaklee
Mengandungi rumusan Vitamin E dan ektrak teh hijau. Vitamjn E memang terkenal sebagai antioksidan dan juga vitamin kesuburan bagi lelaki. 


Dapatkan CoQHealth Plus Shaklee untuk membantu masalah kesuburan dan kekurangan sperma lelaki.



Hubungi untuk konsultasi percuma & maklumat lanjut: 
---------------------------------------------------
 Elda Malissa
 ✿Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1063253 ]
 ✎ PM : https://www.facebook.com/messages/healthybetteryou
 ✆ Contact No | :016 303 1954 @ 0163031954
 ✍ Blog: http://lovethepreciouslife.blogspot.com/
 COD : Sekitar Sg. Petani, Seberang Jaya dan Permatang Pauh.

 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **


**Kos penghantaran adalah RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM20 untuk SABAH & SARAWAK.

** Setelah anda membeli menerusi online, boleh lah menghubungi saya untuk mengetahui cara makan suplemen yang sesuai atau juga boleh lihat pada Jadual Makan di atas :)

** Atau jika anda ingin menikmati diskaun sehingga 25%, boleh lah mendaftar sebagai ahli shaklee :) Baca sini (link) keistimewaan menjadi ahli :)


No comments:

Post a Comment