Monday, September 29, 2014

Kesan Vitamin Shaklee Tidak Sehebat Yang Diwar-warkan. Salah Vitamin Kah?

Kesan Vitamin Shaklee Tidak Sehebat Yang Diwar-warkan. Salah Vitamin Kah? 


Assalamualaikum..


Anda frust tak bila makan vitamin yang sama dengan kawan anda , tapi kesan tidak sama seperti yang si kawan alami. Memang awal-awal semasa urusan jual beli, sid selaluanya akan mengingatkan bahawa kesan adalah berbeza bagi setiap individu. Ada yang kesan cepat, ada yang lambat. Dengan konsisten mengamalkan vitamin Shaklee, kesan lambat tapi tetap akan dapat merasai kesan yang positif. 

Kenapa kesan setiap individu berbeza? Banyak benda boleh menjadi faktor. Tetapi entry ini saya fokuskan kepada efek lambakan toksin di dalam tubuh yang menghalang penyerapan vitamin berlaku secara optimum. Cek dulu situasi di bawah ya.

Bersempena PROMOSI BUY 6 FREE 1 Shaklee Collagen Powder bulan ni, semua pakat nak membeli SCP kerana nak merasa kehebatannya yang sering menjadi bualan. (Haha, ayat tak tahan!) Jadi, begitu juga bagi kawan saya 'A' dan klien saya 'B' tak terkecuali. Setelah habis sekotak, masing-masing memberikan feedback. 

A : "Wah, u all mesti cuba juga SCP ni. Best! Baru 3 sachets dah rasa kulit muka jadi lembab2, makin cerah. Mak dan suami yang tegur." (Saya dengar pun memang teruja habis!) Hehe

B : "Dah habis sekotak, tapi belum ada apa2 perubahan yang dirasai. Mungkin sebab badan dah tua, liat sikit kot nak repair." 

Mungkin kah alasan si 'B' tentang usia boleh dijadikan alasan untuk lambat mendapatkan kesan yang memuaskan. Mungkin juga.

Tapi bila diselidik, rupa-rupanya si 'B' mengalami sembelit yang teruk sehingga perlu mengambil ubat dari farmasi untuk memaksa beliau membuang. Satu lagi ialah, kurang minum air masak. Jadi, bila tak cukup air masak (disarankan 2.5-3 liter sehari), tambahan lagi sembelit, bayangkan lambakan toksin dalam badan tu, ianya tidak disingkirkan dan menjadi terkumpul dalam badan. Toksin yang banyak dalam badan adalah petanda tidak baik untuk kesihatan kita. Jadi seelok-eloknya, sebelum anda ingin mula mengamalkan pengambilan suplemen atau vitamin, pastikan buat pembersihan dalam badan dulu. Overhaul gitu. Hehe. 

Lebih 90 peratus penyakit adalah disebabkan oleh toksin dan berpunca dari toksin yang berkumpul di dalam badan. Toksin ni berbahaya kerana boleh meracuni sistem dalam badan melalui peredaran darah dan merosakkannya sehingga gagal berfungsi dengan baik. Perut adalah rumah bagi segala penyakit, kerana disitulah berkumpulnya semua makanan tidak sihat yang kita makan.

Bagaimana toksin terjadi?

  • Amalan memakan makanan segera, berlemak, zat pengawet, perisa tambahan, pewarna tiruan dalam makanan dan minuman.
  • Radiasi daripada alatan elektronik seperti komputer, telefon bimbit dan televisyen
  • Merokok
  • Memakan buah-buahan atau sayur-sayuran yang diawet dengan bahan kimia
  • Memakan daging merah yang diawet atau disejuk beku


Tanda-tanda seseorang banyak toksin

  • Mudah berasa letih tanpa sebarang sebab

  • Susah bangun tidur 
  • Bahagian keliling mata gelap
  • Bahagian-bahagian tertentu di permukaan kulit (bawah lengan, celah paha dan sebagainya) kelihatan lebih gelap dari warna asal kulit
  • Banyak angin, alahan, inflamasi pada sendi dan sinus
  • Berat badan meningkat dan kehadiran selulit
  • Masalah jerawat
Toksin yang berkumpul dalam badan boleh mengakibatkan tubuh berasa letih dan lemah, dan mudah dihidapi penyakit. Sebab itu, tubuh perlu melalui proses nyah toksin bagi membersihkan ruang yang tersumbat.

Bagaimana cara membuang toksin? 

  • Detoks - Detoks umpama agen pencuci yang mengikis dinding usus yang terlekat dengan sisa buangan yang tidak pernah dibuang dalam tempoh yang sepatutnya.
  • Senaman - Dengan senaman, toksin akan keluar melalui perkumuhan (peluh)
  • Refleksologi - Sebahagian dari toksin tak dapat dikeluarkan dari badan dan akan mendap di bahagian kaki. Jadi, di sini pentingnya refleksologi kerana menurut perubatan Cina, kaki adalah umpama jantung kedua dengan mempunyai lebih 60 titik akupuntur. Melalui titik-titik ini, toksin akan disedut keluar.
  • Berpuasa - Nabi Muhammad SAW bersabda "Sumber segala penyakit adalah perut, perut adalah gudang penyakit dan berpuasa itu adalah ubat" (H.R. Muslim)

Shaklee juga menyediakan supplemen untuk tujuan detoksifikasi. 

Herb-lax - untuk membersihkan usus
Alfalfa Complex - untuk mencuci hati, darah dan usus
DTX Complex - untuk mencuci hati
Garlic - mencuci darah 


Jadi seelok-eloknya, sebelum anda ingin mula mengamalkan pengambilan suplemen atau vitamin, pastikan buat pembersihan dalam badan dulu. Overhaul gitu. Hehe. 



Hubungi untuk konsultasi percuma & maklumat lanjut: 
--------------------------------------------------- 
 Elda Malissa 
 ✿Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1063253 ] 
 ✎ PM : https://www.facebook.com/messages/healthybetteryou 
 ✆ Contact No | :016 303 1954 @ 0163031954 
 ✍ Blog: http://lovethepreciouslife.blogspot.com/ 
 COD : Sekitar Sg. Petani, Seberang Jaya dan Permatang Pauh. 

 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

**Kos penghantaran adalah RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM20 untuk SABAH & SARAWAK. 

** Setelah anda membeli menerusi online, boleh lah menghubungi saya untuk mengetahui cara makan suplemen yang sesuai atau juga boleh lihat pada Jadual Makan di atas :) 

** Atau jika anda ingin menikmati diskaun sehingga 25%, boleh lah mendaftar sebagai ahli shaklee :) Baca sini (link) keistimewaan menjadi ahli :) 


No comments:

Post a Comment