Thursday, September 18, 2014

Punca Hubungan Seksual Hambar. Dapatkan Vitamin Cinta Mengikat Kasih Sayang Suami Isteri

Punca Hubungan Seksual Hambar. Dapatkan Vitamin Cinta Shaklee Untuk Mengikat Kasih Sayang Suami Isteri


Assalamualaikum semua..

Kita sering kali mendengar kisah-kisah penceraian yang semakin kerap berlaku di Malaysia ni. 

Petikan dari Berita Harian:
Hubungan hambar disebabkan kurang keinginan seks sama ada daripada pihak suami atau isteri, isteri berasa bosan kerana suami cepat klimaks setiap kali bersama, ketiadaan zuriat, suami mati pucuk, isteri tidak pernah atau jarang mencapai orgasm, juga menjadi masalah besar dalam rumah tangga. 

Dalam Islam isu seks bukan sesuatu yang memalukan untuk diketengahkan. Hubungan seks suami isteri yang halal adalah suatu ibadah dalam rumah tangga seorang muslim. Hari ini, kita tidak didedahkan dengan hadis hubungan seks suami isteri yang lengkap. 


Melayani hubungan seks seorang suami adalah bukti ketaatan isteri. Firman Allah yang bermaksud: “Isteri-isteri kamu adalah sawah ladang kamu, maka datangilah sawah ladangmu itu dengan cara yang kamu sukai.” (Surah al-Baqarah, ayat 223) 

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: “Bagi kamu melakukan jima’ (hubungan seks) dengan isterimu adalah satu pahala. Lalu sahabat bertanya: Wahai Rasulullah, apakah seseorang di antara kita menyalurkan syahwatnya akan mendapat pahala? Jawab Baginda: Bagaimana pendapatmu jika dia menyalurkan syahwatnya itu pada yang haram, apakah ia berdosa? Begitulah jika ia meletakkannya pada yang halal, maka ia mendapat pahala.” (Hadis riwayat Muslim) 

Pernah ka terfikir apakah agaknya menjadi punca kepada pergolakan rumah tangga hingga membawa kepada perceraian ni? Percayakah anda jika dikatakan masalah di kamar adalah menjadi punca utama kepada perceraian berlaku? Dan hubungan hambar ini pun banyak puncanya.

Apakah punca hubungan seksual suami isteri menjadi hambar?


1. Sibuk menguruskan rumah. Wanita atau isteri sering menjadi tulang belakang keluarga. Dia lah jaga anak, dia lah yang menguruskan hal-hal rumah, memastikan rumah bersih dan kemas, menjaga perut suami dan anak-anak. Kesibukan dan penat bekerja ini menyebabkan wanita @ isteri menjadi stress dan terlalu penat sehingga sering menolak atau tiada mood untuk melakukan hubungan intim. Seharusnya, suami jangan terlalu membebankan isteri, tetapi sebaiknya membantu apa yang perlu.

2. Tiada selera pandang isteri. Kesilapan para wanita @ isteri zaman sekarang. Berhias sakan semasa hendak keluar bekerja, tetapi di rumah hanya berpakaian biasa, berbaju T sahaja. Suami mula menjadi bosan apabila tiada penampilan menarik dari isteri yang sah untuk disentuh, tetapi dapat melihat kecantikan wanita2 lain di tempat kerja. 

3. Pil kawal kehamilan. Bagi pasangan yang mengambil pil perancang keluarga @ kawal kehamilan, anda perlu tahu bahawa ubag yang diambil boleh membunuh tahap ghairah seksual wanita  terhadap lelaki. Jadi, seeloknya elakkan mengambil ubat ini. Boleh merancang sendiri atau apa salahnya mempunyai anak yang ramai? Anak itu kan rezeki :)

4. Kurang tidur. Kajian yang dibuat pada tahun 2011 menyatakan bahawa kurang tidur menjadi punca penurunan hubungan seks pasangan suami isteri kerana menyumbanb kepada penurunan testosteron lelaki. Apabila hormon testosteron menurun, lelaki akan kurang nafsu lalu cuba mengelak datipasa bersama dengan si isteri. 

5. Pertambahan berat badan. Selalu orang kata, badan naik selepas kahwin tanda pasangan itu bahagia. Tapi, tahukah anda disebaliknya, ianya menjadi punca pergolakan rumah tangga? Penyebab utama penurunan ghairah seksual adalah lemak tepu dalam badan individu tersebut. Bertubuh besar selalunya membuatkan isteri atau suami berasa rendah diri atau kurang keyakinan dapat menghiburkan hati pasangannya. Akibatnya, isteri atau suamj seringkali menolak untuk hubungan intim. 

6. Kurang makan. Bukan hanha kegemukan mengurangkan keghairahan seks, tetapi kurang makan juga menjadi faktor. Kurang makan menyebabkan anda kurang tenaga, cepat penat, lalu mengelak dan menolak untuk bersama.

7. Bosan. Paling bahaya! Sebab apa bosan? Pasangan suami isteri harus sentiasa berkomunikasi dengan satu sama lain. Biarlah bergaduh pun, sekurang-kurangnya kita tahu di mana kekurangan dan kesilapan kita terhadap pasangan. Sekali sekala, suami ajaklah isteri untuk keluar bercuti. Ini sebenarnya lebih kepada peluang melakukan hubungan intim di tempat yang baru dengan suasana yang lain daripada bilik tidur rumah sendiri. Sesekali mencuba posisi yang baru, jangan hanya menggunakan posisi yang sama sahaja!

Vitamin cinta dan pengikat kasih sayang untuk suami dan isteri.


Haa.. Shaklee memang best! Ada juga vitamin cinta dan pengikat kasih sayang suami isteri yang dah mula menunjukkan tanda-tanda kehambaran tu. 

Vitamin E

Vitaminn E membentuk hormon yang melibatkan seks dan kesuburan iaitu androgen, estrogen dan progesterone. Vitamin E memperbaiki kuantiti, kualiti dan memperkuat sperma lelakk supaya dapat bertemu ovum. Vitamin E boleh meningkatkan 'sexuak desire' dan menikmati hububgan cinta dengan lebih baik. Vitamin E meningkatkan tahap testosteron dalam badan. Tanpa testosteron yang cukup dalam badan, stamina seksual anda dan keinginan seksual boleh berkurangan.

Alfalfa Complex

Bertindak sebagai kacip fatimah moden, malah lebih hebat. Ia memberi kuasa grip yanb boleh membantu pasangan suami isteri menikmati hubungan cinta dengan lebih mengasyikkan. Alfalfa membantu isteri yang mengalami masalah kering ketika bersama, merawat masalah keputihan dan miss V berbau yang pastinya boleh mengganggu keselesaan ketika bersama. 


 Hubungi untuk konsultasi percuma & maklumat lanjut: 
--------------------------------------------------- 
 Elda Malissa 
 ✿Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1063253 ] 
 ✎ PM : https://www.facebook.com/messages/healthybetteryou 
 ✆ Contact No | :016 303 1954 @ 0163031954 
 ✍ Blog: http://lovethepreciouslife.blogspot.com/ 
 COD : Sekitar Sg. Petani, Seberang Jaya dan Permatang Pauh. 

 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

**Kos penghantaran adalah RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM20 untuk SABAH & SARAWAK. 

** Setelah anda membeli menerusi online, boleh lah menghubungi saya untuk mengetahui cara makan suplemen yang sesuai atau juga boleh lihat pada Jadual Makan di atas :) 

** Atau jika anda ingin menikmati diskaun sehingga 25%, boleh lah mendaftar sebagai ahli shaklee :) Baca sini (link) keistimewaan menjadi ahli :)


No comments:

Post a Comment