Sunday, September 14, 2014

Tingkatkan Peluang Hamil Dengan Vitamin C

Assalamualaikum semua..

Stok vitamin yang saya sentiasa pastikan ada di rumah adalah Vitamin C. Murah ja sebotol, RM 92.50 sebotol yang mengandungi 180 tablet vitamin C, setiap tablet membekalkan 500/ 922 mg vitamin C! RM 92.50 hntuk 180 biji, yang mana sebotol boleh bertahan sehingga 6 bulan! Should you still resist to get this Vitamin C??  Hehe.

Vitamin C terkenal sebagai fungsinya jntuk mencantikkan kulit, mengecutkan dan merawat jerawat. Itulah juga sebab kenapa saya mula amalkan pengambilan vitamin C Shaklee, untuk memperbaiki kulit muka yang dah lama dihuni jerawat!! Kiki.



Namun, dalam entry ini nak bercerita tentang kepentingan vitamin C untuk kesuburan. Vitamin C sebenarnya sangat bagus untuk
 --->> kesimbangan hormon
 --->> memelihara kesihatan sperma
 --->> sistem imunisasi badan, dan juga
 --->> kehamilan

Jika anda tengah berusaha untuk hamil, jom study bagaimana vitamin C boleh meningkatkan peluang anda hamil. Mengamalkan pengambilan supplemen Vitamin C yang cukup boleh meningkatkan peluang persenyawaan berlaku dalam 2 bulan! Wow! Wow! Wow!

Peranan Vitamin C dalam meningkatkan peluang untuk hamil.

Vitamin C boleh meningkatkan kualiti sperma dan memelihara sperma daripada kerosakan DNA. Vitamin C menurunkan kadar keguguran dan kerosakan kromosom. Vitamin C memelihara sperma daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas.

Kekurangan Vitamin C dikaitkan dengan kurangnya kuantiti bilangan sperma, motiliti sperma yang kurang baik. Vitamin C penting bukan sahaja untuk memastikan sperma sihat, tetapi juga membantu mereka untuk bergerak dengan lebih aktif menuju ke ovum.

Kajian membuktikan..

Kajian yang dilakukan terhadap 2 kumpulan daripada 150 wanita membuktikan peluang hamil pada kumpulan yang diberikan supplemen Vitamin C meningkat kepada 25% berbanding dengan kumpulan yang tidak diberi vitamin C.

That isn’t all, vitamin C supplementation has also been shown to increase the quality of sperm in smokers and reduce sperm agglutination (when they clump together), making them more motile.


According to a study published in Fertility and Sterility (2003;80:459–61) vitamin C improves hormone levels and increases fertility in women with luteal phase defect.
150 women with luteal phase defect were enrolled in the study. The participants were given 750mg of vitamin C per day or no treatment at all.
Results showed that the group receiving vitamin C had an increase in progesterone levels. While the women receiving no treatment had no change in progesterone.
The rate of pregnancy was significantly higher in the vitamin C group: 25% within six months, while only 11% of the untreated women became pregnant in the same time period.
http://natural-fertility-info.com/vitamin-c-to-improve-fertility.html

Haa. Dah tau kan kepentingan Vitamin C? Vitamin C ni sebagai anti oksidan yang kuat. Ia memperbaiki sel dalam badan yang rosak akibat daripada tindakan radikal bebas.

Jika anda atau suami/isteri adalah seorang perokok, Vitamin C adalah wajib di ambil dalam melengkapkan supplemen untuk Set Subur.

Set Kesuburan Lengkap Shaklee telah membantu ramai pasangan suami isteri di Malaysia berjaya merealisasikan impian mendapatkan zuriat. Best kan? Testimoni kejayaan Hamil dengan Set Kesuburan Shaklee pasti mengujakan dan meyakinkan anda untuk turut mencuba dan berikthiar. :)







Pilihan produk adalah berdasarkan bajet dan masalah anda dan pasangan hadapi. Dapatkan khidmat nasihat dari kami untuk ketahui yang mana ingin dibeli yer :)


Hubungi untuk konsultasi percuma & maklumat lanjut: 
--------------------------------------------------- 
 Elda Malissa 
 ✿Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1063253 ] 
 ✎ PM : https://www.facebook.com/messages/healthybetteryou 
 ✆ Contact No | :016 303 1954 @ 0163031954 
 ✍ Blog: http://lovethepreciouslife.blogspot.com/ 
 COD : Sekitar Sg. Petani, Seberang Jaya dan Permatang Pauh. 

 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

**Kos penghantaran adalah RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM20 untuk SABAH & SARAWAK.

** Setelah anda membeli menerusi online, boleh lah menghubungi saya untuk mengetahui cara makan suplemen yang sesuai atau juga boleh lihat pada Jadual Makan di atas :)

** Atau jika anda ingin menikmati diskaun sehingga 25%, boleh lah mendaftar sebagai ahli shaklee :) Baca sini (link) keistimewaan menjadi ahli :)


No comments:

Post a Comment