Monday, September 29, 2014

Telur Wanita Tidak Matang. Punca Kenapa Anda Sukar Hamil.

Telur Wanita Tidak Matang. Punca Kenapa Anda Sukar Hamil. 


Assalamualaikum..


Sebelum anda mula pening membuat keputusan untuk membeli vitamin yang mana untuk meningkatkan kesuburan untuk mudah hamil, adalah digalakkan sangat2 untuk pergi berjumpa dengan doktor bagi mengetahui masalah sebenar yang anda dan pasangan hadapi sehingga sukar untuk mendapatkan zuriat. Itu kebih mudah kan? Tidak membazir masa dan duit, dan paling penting tidak menyalahkan produk apabila masih gagal untuk hamil. Ya, rezeki anak itu hak Allah, dia akan beri jika itu yanb terbaik buat kita. Tugas kita sebagai hambaNya adalah berusaha, berdoa dan bertawakal kepadaNya. Jika anda memang mempunyainbajet yang besar, jadi tiada masalah untuk terus membeli kesemua vitamin yang boleh meningkatkan kesuburan dannpeluang untuk hamil. ^__^

Kita seringkali mendengar wanita yang kitaran haidnya adalah teratur dan tetap lebih mudah hamil. Ini kerana, apabila kitaran haid adalah tetap, lebih mudah untuk kita mengetahui waktu paling subur. Tetapi, ada tak pernah anda mendengar kes seperti ini. Si isteri mempunyai kitaran haid yang tetap dan normal, suami bukan lah perokok, tidak tinggal berjauhan, namun masih gagal mendapatkan cahaya mata setelah melebihi 3 tahun usia perkahwinan. Ini kerana untuk hamil bukan hanya haid yang perlu diambil kira. Banyak lagi faktor yang membuatkan seseorang wanita itu sukar untuk hamil. Dan faktor itu bukan sahaja dari pihak isteri malah pihak suami juga.

Walaupun haid kita teratur, tapi tidak semestinya kita akan mudah untuk hamil. Period yang teratur tidak menjamin kesuburan/kesenangan untuk hamil, kerana:


  1. Mungkin telur kita tidak matang dan diameter yang kecil dan ovari tidak menghasilkan telur yang banyak mungkin 1 atau 2 biji, walaupun hal ini terjadi, kita tetap akan mengalami period yang berikutnya.
  2. Hormon untuk pelekatan sperm dan ovum tiada dalam badan atau berada dalam paras yang tidak cukup.
  3. Hormon untuk membawa sperma dan ovum melekat didinding rahim tidak berada dalam paras yang cukup.
  4. Sperma suami tak cukup dari segi kualiti mahupun kuantiti


Tetapi jika disahkan si isteri mengalami masalah telur tidak matang, maka haruslah merawat masalah si isteri terlebih dahulu. Jadi, apakah suplemen yang paling sesuai untuk diambil oleh si isteri bagi mengatasi masalah ini?


CoQHealth membantu untuk menghasilkan tenaga semasa proses ovulasi. Proses ovulasi adalah proses pengeluaran telur oleh ovari. Tenaga diperlukan bagi memastikan telur yang dihasilkan adalah telur yang matang dan berkualiti.

CoQHealth juga boleh diambil oleh si suami. Fungsinya adalah untuk meningkatkan bilangan sperma yang berkualiti tinggi, selain menjadikan si suami lebih gagah dan bertahan lama ketika mengadakan hubungan intim. Lebih2 lagi jika si suami sudah agak berumur dan lebih teruk jika dia adalah seorang perokok.

Jika anda mempunyai bajet lebih besar, boleh lah mengambil set lengkap kesuburan yang pastinya untuk kesan lebih optimum. Badan pun semakin sihat dan bertenaga.

Usaha, doa dan tawakal.


 Hubungi untuk konsultasi percuma & maklumat lanjut: 
---------------------------------------------------
 Elda Malissa
 ✿Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1063253 ]
 ✎ PM : https://www.facebook.com/messages/healthybetteryou
 ✆ Contact No | :016 303 1954 @ 0163031954
 ✍ Blog: http://lovethepreciouslife.blogspot.com/
 COD : Sekitar Sg. Petani, Seberang Jaya dan Permatang Pauh.

 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

**Kos penghantaran adalah RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM20 untuk SABAH & SARAWAK.

** Setelah anda membeli menerusi online, boleh lah menghubungi saya untuk mengetahui cara makan suplemen yang sesuai atau juga boleh lihat pada Jadual Makan di atas :)

** Atau jika anda ingin menikmati diskaun sehingga 25%, boleh lah mendaftar sebagai ahli shaklee :) Baca sini (link) keistimewaan menjadi ahli :)


No comments:

Post a Comment