Friday, September 05, 2014

Wajib Memilih Shaklee Collagen Powder

Assalamualaikum..

Bulan ni promosi collagen powder kan? Mesti ramai yang terliur tengok testimoni collagen powder pengguna2 sebelum. Tapi ragu-ragu, betul ke berkesan? Takpa ka makan collagen ni? Selamat ka? Bermacam-macam persoalan. Belum lagi yang question harga yang boleh tahan tu. Hihi. 


Ok, jom kenal dengan lebih dekat mengenai Shaklee Collagen Powder ni.

1. APA ITU KOLAGEN / COLLAGEN?

Kolagen atau collagen adalah tisu penyambung yang membantu dalam mengekalkan kekuatan dan keanjalan kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi dan saluran darah. Lebih kurang 72% daripada kulit adalah kolagen dan 80% tulang adalah kolagen. Kornia mata kita pun sebenarnya adalah kolagen. 

2. APA FUNGSI KOLAGEN / COLLAGEN?

Kolagen bertindak melindungi organ kita seperti hati, perut, jantung, paru-paru, saluran dara, sel otak dan organ dalaman lain. Kalau untuk organ luaran, kolagen membantu dalam kecantikan dan kesihatan. Kulit jadi licin dan berseri, tiada jerawat atau jeragat, jadi awet muda, jadi ejen anti penuaan dan paling best, boleh bantu mencegah penyakit.

3. APA ITU SHAKLEE COLLAGEN POWDER (SCP) ?

Mesti la kita nak tahu, ape yang best sangat pasal Shaklee Collagen Powder ni. 


Keistimewaan Shaklee Collagen Powder (SCP)


Shaklee Collagen Powder adalah supplemen kolagen yang unggul, mengandungi 4000 mg Kolagen RSS (Sisik Ikan Merah) proprietari, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi yang diesktrak dari sisik Ikan Merah. Kolagen Shaklee adalah sangat rendah dalam berat molekular, sekitar 1000 Dalton (berat molekular kolagen disukat dalam Dalton) amat mudah di serap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan lebih berkesan.


Mengandungi 7 Bahan Utama yang saling membantu antara satu sama lain untuk menghasilkan kolagen yang terbaik. Ade estrak biji benih camellia Japonica, ade estrak Pfaffia, estrak kerang kerangan, lactobacillius acidophilus, vitamin C dan vitamin B. Semua bahan-bahan ni digabungkan untuk meningkatkan kadar keberkesanan RSS yg kita dok citer tadi tu.

4. APA BEZANYA SHAKLEE COLLAGEN POWDER DENGAN COLLAGEN LAIN?


Shaklee Collagen Powder ni dibuat daripada kolagen bermolekul sangat ringan lebih kurang 1,00 Dalton aje. Lepas tuh asid amino nye sangat tinggi. Dalam 3000. Kalau jisim molekul biasa, lebih dari 300,000 Dalton pastu asid aminonya 20-50 aje.. Sebab tu la Shaklee Collagen Powder ni berkesan!

Bila Shaklee Collagen Powder ni jugak mempunyai jisim molekul yg sangat rendah maka mudahlah diserap badan dan usus kita. Bila senang serap dapatlah bantu tingkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis kulit kita ni dengan berkesan.

Lepas tuh, Shaklee Collagen Powder ni mempunyai sel kepaduan yang sangat tinggi dan mempunyai kapasiti untuk mengekalkan kelembapan kulit kita. 1 gram asid hialuronik boleh menahan air sebanyak 6 liter. Ramuan Shaklee Collagen Powder ni tiada pengawet atau bahan tiruan ye. Semua 100% semulajadi dan selamat digunakan.

Antara manfaat utama shaklee collagen powder adalah: 
  • Mengembalikan keanjalan kulit
  • Meningkatan kelembapan kulit
  • Mengelakkan kulit kering
  • Mencerah dan mengurangkan pigmentasi dan jeragat di wajah
  • Menegangkan payudara dan punggung
  • Anti-penuaan
  • Mengurangkan kedutan
  • Mengecilkan lubang pori-pori di wajah
  • Mengurangkan 'eye bag'
  • Meningkatan kecergasan tubuh badan
  • Memberikan kesuburan rambut
Apakah hasil yang anda boleh dapat dengan pengambilan Shaklee Collagen Powder ni?
  • 69% peningkatan terhadap kelembapan kulit
  • 75% peningkatan terhadap kelicinan kulit
  • 90% peningkatan terhadap keserian wajah dan kulit
  • 80% pengurangan kedutan diwajah



1 comment: